"آدام سندلر" بازی در نقش راننده تاکسی در فیلم وثیقه(مایکل مان) در مقابل تام کروز را رد کرد تا در فیلم اسپانگلیش حضور پیدا کند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران،  "آدام سندلر" در تاریخ  9 سپتامبر 1966 بدنیا آمد.در 17 سالگی به عنوان استند آپ کمدین در کلابی در بوستون مشغول به کار شد.
 
سال 1991 از دانشگاه هنرهای زیبای نیویورک فارق التحصیل شد.  حضور در شوی تلویزیونی زنده شنبه شب راه را برای ورودش به سینما هموار کرد.  کمپانی تولید فیلمی با نام "هپی مدیسون" را اداره می‌کند.  یکی از طرفداران دو آتشه تیم بیسبال نیویورک متز است.
 
بازی در نقش راننده تاکسی در فیلم وثیقه(مایکل مان) در مقابل تام کروز را رد کرد تا در فیلم اسپانگلیش حضور پیدا کند. جیمی فاکس جای او را در وثیقه گرفت و برای این فیلم نامزد جایزه اسکار هم شد.
 
دوران کودکی خود را در شهر منچستر انگلستان گذرانده است.
 
از طرفداران شخصیت کارتونی باب اسفنجی است.
 
مسیر شهرت
 
اوایل دهه 90 در برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی حضور داشت و گاهی نیز در نقش‌های فرعی فیلم‌های کمدی نه‌چندان با اهمیت بازی می‌کرد.

 بیلی مدیسون (1995) اولین فیلم نسبتا مهمی بود که سندلر در آن نقش اصلی را ایفا کرد. فیلمی که نقطه آغازی بود برای رشد یکی از محبوب‌ترین کمدین‌های سینمای آمریکا. سندلر در ادامه و باحضور در فیلم‌های خواننده عروسی(1998) و بابا گندهه(1999) جایگاه خود را تثبیت کرد و دهه جدید را با قدرت بیشتری آغاز نمود.

 او در ادامه فعالیت‌های خود، در فیلم‌های کمدی اغلب پر فروشی بازی کرد که تنها چندتای آنها مانند عشق گیج سرمست(2002) و یا مردم بامزه (2009) آثار قابل تاملی بودند، سندلر همچنین در یکی از معدود تلاش‌هایی برای حضور در فیلمی غیرکمدی، در کناردان چیدل در فیلم سلطه برمن(2007) حضور پیدا کرد که تجربه متفاوت و البته موفقی برای او به حساب می‌آید. او در این فیلم به خوبی از پس بازی در نقش مردی افسرده که خانواده‌اش را در حادثه یازده سپتامبر از دست داده برآمد و نقش آفرینی تاثیرگذاری ارائه داد. با این وجود سندلر در سال‌های اخیر تقریبا در هیچ فیلم قابل توجهی حضور نداشته و فیلم‌هایش همگی آثاری سطح پایین بودند که بدون کوچک‌ترین خلاقیتی برای خنداندن مخاطب دست به هر کاری می‌زدند. کیفیت فیلم‌های سندلر و سطح شوخی‌های او روز به روز بیشتر افت می‌کنند و این می‌تواند اعتماد مخاطبان به این کمدین محبوب را از بین ببرد.

سندلر ثابت کرده که هم بازیگر خوبی است و هم کمدین بسیار موقعیت شناس، توانا و بامزه‌ای. برای پی بردن به توانایی‌های او به عنوان یک بازیگر تنها کافی است فیلم خوب آدم‌های بامزه ساخته جاد آپاتور را نگاه کنیم. با این وجود، مشکل اصلی بد بودن فیلم‌هایی مانند جک و جیل(2011) و این پسر منه(2012) است که در آنها به عنوان تهیه کننده و بازیگر حضور پیدا می‌کند. فیلم‌هایی که تعدادشان دارد روزبه روز در کارنامه سندلر بالا می‌رود. امروز و با بالاتر رفتن سندلر، انتظار پختگی بیشتری از او می‌رود، در حالی که او همچنان به بازی در کمدی‌های ضعیف ادامه می‌دهد.باید منتظر ماند و دید که آیا ستاره بخت سندلر نیز مانند بسیاری از کمدین‌های موفق سینمای آمریکا بعد از مدتی افول خواهد کرد و یا خیر. فعلا که شرایط به گونه‌ای است که می‌توان افول او در آینده‌ای نه‌چندان دور را پیش‌بینی کرد.

 سندلر که در سال‌های قبل در فیلم‌های خنده‌داری چون کنترل خشم در کنار جک نیکسون حضور داشته، مدتی است که عملکرد امیدوار کننده‌ای از خود نشان نداده است؛ هرچند هنوز هم فیلم‌های نه‌چندان با کیفیت و پر هزینه‌اش، در گیشه عملکرد قابل قبولی دارند. درست مانند آخرین فیلم‌اش یعنی آدم بزرگ‌ها 2 که با وجود عدم استقبال منتقدان، توانست فروش مناسبی در هفته‌های ابتدایی اکرانش داشته باشد.
 
وقتی وارد این کار شدم، اصلا به نقدها فکر نمی‌کردم و به این که مردم قرار است چه نظری درباره من داشته باشند. من فقط جوانی بودم که می‌خواست تبدیل به یک کمدین شود. فقط می‌خواستم کاری را انجام بدهم که دوست داشتم.
 
خصوصیات برجسته
 
به خوبی از پس بازی در فیلم‌های کمدی- رومانتیک بر می‌آید و توانایی زیادی در خلق موقعیت‌های کمیک دارد.
 
سندلر معمولا با حضور جدی در یک موقعیت ناجور، مخاطب را به خنده می‌اندازد و به جز چند استثنا، کمتر به سراغ لودگی می‌رود.
 
معمولا در فیلم‌هایش لباس ورزشی به تن کرده و از موسیقی دهه 80 استفاده می‌کند.
 
فیلم‌های مهم
 
بیلی مدیسون( 1995)، خواننده عروسی(1998)، بابا گندهه(1999)، کنترل خشم(2003)، پنجاه قرار اول(2004)، اسپانگلیش(2004)، طولانی‌ترین مسیر(2005)، کلیک(2006)، سلطه بر من(2007)، حالا شما را چک و لری اعلام می‌کنم(2007)، آدم‌های بامزه(2009)، آدم بزرگ‌ها(2010)، هتل ترانسیلوانیا(صدا پیشه، 2012).
 
اظهار نظر سندلر درباره خودش

وقتی وارد این کار شدم، اصلا به نقدها فکر نمی‌کردم و به این‌که مردم قرار است چه نظری درباره من داشته باشند. من فقط جوانی بودم که می‌خواست تبدیل به یک کمدین شود. فقط می‌خواستم کاری را انجام بدهم که دوست داشتم.
 
جایزه‌ها
 
نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم‌های کمدی یا موزیکال برای فیلم عشق گیج سرمست.
 
سندلر همچنین شش بار جایزه تمشک طلایی را در رشته‌های مختلف و برای فیلم‌های این پسر منه(2012)،جک و جیل(2011) و بابا گندهه(1999) به دست آورده است.
 
پروژه‌های آینده
 
بازی در یک کمدی رومانتیک دیگر در کنار درو با ریمور را در برنامه دارد. سندلر و با ریمور پیش از این در فیلم‌های خواننده عروسی و پنجاه قرار اول نیز با هم همبازی بوده‌اند.
 
منبع: ماهنامه دنیای تصویر

انتهای پیام/ ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار