جانشین مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: تمامی جت‌فن‌های تونل شمالی "امیر‌کبیر" نصب شده و این تونل تا ماه آینده به بهره‌برداری آزمایشی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی پورهاشمی، جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: تونل امیرکبیر یکی از تونل‌های خاص شهر تهران است که به دلیل اجرای عملیات همزمان حفر زیرگذر با حفر تونل، جزء پروژه‌های منحصر به‌فرد تونل‌سازی شده و به‌زودی عملیات نصب تجهیزات تهویه هوای آن نیز به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه 42 جت‌فن در تونل امیر‌کبیر نصب می‌شود، افزود: تمامی جت‌فن‌ها وارد کشور شده و به‌زودی عملیات نصب نیز به اتمام می‌رسد.

پورهاشمی از نصب جت فن ها در تونل شمالی امیر کبیر خبر داد و اظهار کرد: تونل امیر کبیر پایان آذر ماه به بهره برداری آزمایشی می رسد.

وی با بیان اینکه تنها نصب تجهیزات مربوط به آلودگی سنجی تونل، IPS و به طور کلی هوشمند سازی باقی مانده است گفت: عملیات تجهیز تونل به لوله های آتش نشانی نیز به پایان رسیده است.

عملیات عمرانی پروژه تونل امیرکبیر با‌اصلاح و تكميل زيرگذر موجود در شرق بازار تهران آغاز شد و پس‌از گذر از يك مسير 1717‌متري به‌صورت تونل و زيرگذر، به بزرگراه امام‌علي(ع) رسید. درواقع آنچه اجراي اين پروژه را از ساير پروژه‌هاي تونلي شهر ‌تهران متمایز می کند، اجراي عمليات همزمان حفر تونل و اجراي زيرگذر است كه درنهايت سبب اتصال جبهه‌هاي كاري زيرسطحي و سازه‌اي به‌يكديگر می شود.

تونل شمالی امیرکبیر که هم اکنون عملیات نصب جت فن های آن به اتمام رسیده، معبری در جهت حرکت غرب به شرق است که با بهره برداری از آن امکان دسترسی از خیابان ری به مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی(ع) فراهم می شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار