يک آسيب‌شناس اجتماعي گفت: کودک بايد با مادر زندگي کند و لحظاتش را در کنار او بگذراند زيرا مادر سازنده شخصيت عاطفي و اخلاقي اوست.

 ابهري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: در جوامعي که اصولي براي زندگي وجود ندارد و همه‌ي امور از جمله جنبه‌هاي تربيتي درهم و آشفته است و چه بسيار مادراني که خود به هر سو مي‌روند و فرزندانشان را به دست پرستاران يا شانس مي‌سپارند و اينکه چه به سر او آيد و در آينده چگونه فردي شود به ايشان مهم نيست.
 
وي ادامه داد: کودکان به جدايي از مادر حساسند، از اين‌رو هرچه به آن‌ها مهر مي‌شود برايشان دلچسب نيست و مدتها پس از جدايي از مادر ناراحت بوده و دنيا را تاريک و فاقد انس و محبت مي‌پندارند و آسايش و امنيت خود را از دست مي‌دهند.
 
ابهري افزود: حتي کودکي که داراي هوش سرشار است شخصيت اين کودک در جنبه‌هاي اخلاقي و عاطفي کمتر توسعه مي‌يابد و اين امر از خود برجاي مي‌گذارد، اين مسئله شامل رشد رواني و ذهني کودک نيز خواهد بود و از آن بابت هم کودک دچار تاخير رواني است.
 
وي تصريح کرد: کودک نيازمند به نوازش و محبت واقعي است و کار مربي و پرستار نمي‌تواند جاي محبت مادر را بگيرد، و بررسي‌ها نشان داده که کودکي که جدا از مادر و محبت او است دچار عقب ماندگي مي‌شود و هرچه جدايي بيشتر اين جنبه نيز بيشتر مي‌شود.
 
ابهري تاکيد کرد: پس جدايي از کودک هرچه بيشتر شود زيان آن نيز به طبع بيشتر شده و اگر او بدين وضع عادت کند حالت بي‌تفاوتي و ناآشنايي بر او غلبه مي‌کند به طوري که پس از اين حاضر نيست مادر را بپذيرد.
 
وي خاطرنشان کرد: بخش اعظم شکل‌گيري شخصيت کودک در دوران کودکي رنگ مي‌گيرد و هرگز نبايد براي جدا شدن از کودک از غفلت او استفاده کرد اگر بناست پس از رفتن به کودکستان مادر به مسافرت برود لازم است اين مطلب را قبلا به او بگويد و او را آماده کند./
 انتهای پیام/

برچسب ها: رشد ، کودک ، محبت ، مادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار