منابع لبناني از کشف جزئيات تازه و اطلاعات اساسي درباره هويت دو بمب گذار انتحاري جلوي سفارت ايران در بيروت و لحظات اجراي عمليات خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري العالم، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: تحقيقات دستگاههاي امنيتي روز گذشته به کشف يک سري اطلاعات اساسي درباره هويت مجريان انفجار جلوي سفارت ايران در منطقه بئر حسن در جنوب بيروت منجر شد. تحقيقات همچنين به شناسايي محل اقامت آنها پيش از اجراي عمليات تروريستي منتهي شده است.

اين تحقيقات حاکي است که اين دو بمب گذار انتحاري چند روز قبل از عمليات وارد بيروت و به محض ورود در هتل شرايتون در منطقه فردان ساکن شدند و تا زمان عمليات انتحاري دو روز پيش در آنجا بودند. براساس اطلاعات اوليه، مقايسه تصاوير گرفته شده از طريق دوربين هاي موجود در اطراف سفارت ايران از دو بمبگذار انتحاري و برخي اطلاعات مشخص و دلايل و شواهد صحنه جنايت باعث شد که دستگاههاي امنيتي بتوانند محل اقامت آنها را در هتل يادشده شناسايي کنند.

الاخبار نوشت: يک يگان امنيتي درپي اين اطلاعات به هتل رفت و جمع آوري اثر انگشت در اتاق مورد استفاده دو بمبگذار انتحاري را آغاز کرد و توانست برخي از اشياي باقي مانده از آنها را پيدا کند. اين يگان امنيتي دو عکس از کارت هاي شناسايي مورد استفاده دو بمب گذار در جريان رزرو هتل را دريافت و همه نوارهاي دوربين هاي نظارتي هتل را مصادره کرد.

اين اطلاعات نشان داد: کارت شناسايي مورد استفاده يکي از بمب گذاران انتحاري که در صحنه جنايت پيدا شد حاوي اطلاعات واقعي درباره يک شهروند لبناني است اما عکس واقعي اين شهروند روي آن نيست و کارت تقلبي است. دستگاههاي امنيتي صاحب اصلي کارت را بازداشت کرده اند اما هيچ مدرکي عليه وي ندارند.

اين اطلاعات حاکي است: تحقيقات توانسته است به سرنخ هايي درباره عاملان هدايت کننده بمب گذاران انتحاري در لبنان برسد.

الاخبار نوشت: دستگاههاي امنيتي احتمال مي دهند که دو بمب گذار انتحاري لبناني نيستند و کارت هاي شناسايي تقلبي را به کارمند پذيرش هتل ارايه داده اند؛ اما تا شب گذشته هويت هيچيک از آنها به طورقطع مشخص نشده است.

از سوي ديگر روزنامه جمهوريت هم اطلاعات جديدي درباره انفجارهايِ نزديك سفارت ايران در بيروت منتشر كرد و نوشت: تروريست اول سوار بر موتورسيكلت نبود بلكه با يك دستگاه خودرو به نزديكي سفارت ايران رسيد و از خودرو پياده شد و به سوي سفارت رفت و مواد منفجره همراه خود را مقابل در اصلي سفارت منفجر كرد تا در سفارت از بين برود و تروريست دوم با خودروي بمب گذاري شده وارد سفارت شود.

اين روزنامه افزود: در اين هنگام راننده خودروي بمب گذاري شده كه مي خواست خودرويش را مقابل دفتر فردي به نام زين الاتات كارشناس گياهان دارويي متوقف كند، با دو خودروي ديگر تصادف مي کند و يكي از مأموران پليس به نام هيثم ايوب و فردي ديگر متوجه تصادف مي شوند و راننده خودرو را تعقيب مي کنند.

جمهوريت نوشت: در اين شرايط انفجار اول به وقوع مي پيوندد و راننده خودروي بمب گذاري شده متوجه مي شود که يک تانکر توزيع آب که نزديک در سفارت توقف کرده بود، مسيرش را مسدود کرده است؛ پس تلاش مي کند که با کوبيدن خودرو به تانکر، آن را از مسيرش دور کند؛ ولي نمي تواند پس سعي مي کند تانکر آب را دور بزند و خودرويش را به ساختمان سفارت بکوبد ولي مأمور پليس در خودروي وي را براي دستگير کردنش باز مي کند که راننده در اين هنگام خودروي بمب گذاري شده را منفجر مي کند و هر دو آنها کشته مي شوند.

جمهوريت به نقل از منابع آگاه گزارش داد: همه اين حمله تروريستي با دوربين هاي سفارت و ساختمان هاي اطراف سفارت با دقت تمام تصويربرداري شده است که اين دوربين ها  خودرويي را که تروريست اول از آن پياده شد و خودروي بمب گذاري شده و چهره هر دو تروريست را نشان مي دهد.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار