مقامات لبناني و سفراي کشورهاي خارجي با حضور در محل سفارت ايران در بيروت، شهادت رايزن فرهنگي ايران در لبنان را تسليت گفتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين،شخصيت هاي مختلف با حضور در مقر سفارت ايران اين حمله تروريستي را محکوم کردند. 

غدي غنطوس خبرنگار الميادين در بيروت گفت: سفارت ايران در بيروت شاهد حضور گسترده کساني بود که دو انفجار تروريستي را محکوم کردند. 

حضور تام فلچر سفير انگليس در بيروت در  محل سفارت ايران قابل توجه بود. فلچر به مسئولان ايراني تسليت گفت اما حاضر به گفتگو با خبرنگاران نشد.

حسين اميرعبداللهيان معاون وزير امور خارجه ايران که چند ساعت پس از انفجارها وارد بيروت شد، اسرائيل را به حمايت از گروه هاي تروريستي متهم کرد که در اين دو انفجار دست دارند.

اميرعبداللهيان به همه طرف هايي که از گروه هاي تروريستي حمايت مي کنند و انتقال سلاح به سوريه را تسهيل مي کنند درباره عواقب اين اقدامات هشدار داد. 

الکساندر زاسپکين سفير روسيه در لبنان به الميادين گفت:«مي خواهند موانعي در مسير پيشرفت براي حل مسايل منطقه ايجاد کنند.» 

اميل لحود رئيس جمهور سابق لبنان به خبرنگار الميادين گفت:«ما شاهد حملات انتحاري به جاي انفجارها هستيم و بين آنها تفاوت زيادي وجود دارد. حملات انتحاري نشان مي دهد که آنها ورشکست و ناکام شده اند. ما اميدواريم مقامات لبناني هوشيار شوند.» 

حسن الحاج حسن نماينده حزب الله در مجلس لبنان در مصاحبه با الميادين گفت:« اين اقدام بزدلانه و وحشيانه هيچ نتيجه اي به جز قتل نخواهد داشت. اين حملات به هيچ هدف سياسي نخواهد رسيد.» 

در ادامه اين گزارش آمده است: در نخستين روز مراسم عزاداري در سفارت ايران، اجساد مشاور فرهنگي سفارت ايران و زن ايراني که در اين انفجارها کشته شدند، به محل سفارت آورده شد. اين دو جسد پس از نماز خواندن بر آنها به ايران منتقل شد.

در حالي که مقامات بلندپايه لبناني و سفراي کشورهاي خارجي براي تسليت گفتن به محل سفارت ايران در بيروت مي آيند، تلاش براي يافتن مدارک بيشتر از هويت عاملان اين دو انفجار انتحاري و شناسايي حاميان آنها ادامه دارد.  


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار