دبیر"خانه کشاورز" آذربایجان شرقی گفت: آينده‌نگري در ارتباط با توسعه کشاورزی استان خواهد توانست از ايجاد مشكلات بعدي جلوگيري و در این راستا استفاده بهينه از منابع در کنار برنامه‌ريزي می تواند ضریب توسعه این بخش را از قابلیت بالا و ارزشمندی برخوردار سازد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، قنبری در حاشیه جلسه ستاد گندم آذربایجان شرقی گفت: باید در سند توسعه بخش کشاورزی استان، یک دوره بیست ساله مد نظر بوده و بر اساس برنامه ریزی مدون امر توسعه بخش مدیریت، تا ارتقاء شاخص های کشاورزی قابل تعریف و درچارچوب آمار دقیق قرارگرفته و از آن بهره برداری شود.

وی ادامه داد: مشکل کمبود آب در بخش کشاورزی، بهره برداران را در تامین آب مورد نیاز با مشکل مواجه و افزایش شوری آب چاههای کشاورزی، را به مخاطره انداخته و ضرورت مدیریت بهینه این منابع اصلی تولید درکنار تغییر الگوی کشت در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه، بیش از بیش محسوس واهمیت آن هر روز افزایش می یابد.

دبیر"خانه کشاورز" استان اضافه کرد: باید با مطالعات دقیق در بخش کشاورزی، خلاء ها وحلقه های مفقوده اقتصادی مشخص وبا توسعه تعامل با تشکل ها درکنار ترغیب بخش خصوصی جهت توسعه فعالیت در این بخش، پایداری لازم در کشاورزی حاصل و استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی و تحقیقی جهت تقویت مطلوب برنامه های حوزه خواهد توانست تاثیر بسزایی در پیشرفت کشاورزی منطقه را بدنبال داشته و محقق گرداند.

قنبری در ادامه گفت: محوریت توسعه بخش کشاورزی استان بسیار مهم و ایجاد زمینه برای تعامل بین بخشی کشاورزی می تواند تاثیر درازمدت خود را با بهبود روش و شیوه های تولید، عرضه و درآمد حاصل از تلاش بهره برداران را مشخص و مشکلات تولید را به حداقل کاهش دهد. وی تاکید کرد: قیمت بالای نهاده های تولید و همچنین عدم پاسخگویی بموقع بیمه کشاورزی به تعهدات، ازجمله مهمترین مشکل زارعین استانی بوده و با تقدیر از تلاش های انجام گرفته از سوی سازمان جهادکشاورزی درتامین بموقع نهاده ها گفت: عدم پرداخت به هنگام غرامت خسارت وارده به کشاورزان، رغبت بهره برداران به توسعه پوشش بیمه ای سطوح زیر کشت در فصل زراعی جاری را به صورت معنا داری با کاهش شدید مواجه و لازم است در سطح کلان، نسبت به حل این معضل اقدام عاجل صورت پذیرد./

برچسب ها: توسعه ، کشاورزی ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.