استاد حوزه علمیه قم گفت: همان ادله‌ای که برای لزوم بعثت ذکر شده برای لزوم امامت نیز صادق است.

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران   قم؛آیت الله رضا استادی در جمع زائران و عزاداران حسینی در حرم حضرت معصومه(س) در ادامه بحث خود در دهه دوم محرم مبنی بر اینکه امامت در ادامه نبوت بوده و امامت مجرای نبوت است بیان کرد: وجود امام بعد از پیامبر(ص) به این دلیل است که امام اجازه ندهد چیزی به دین اضافه شده و یا از دین کم شود و باید امام باشد تا جلوی تحریف‌ها را بگیرد.

وی تاکید کرد: همان دلیل که می‌گوید پیامبر باید وجود داشته باشد همان دلیل نیز می‌گوید باید امام وجود داشته باشد و همان دلیل که می‌گوید پیامبر باید از گناه و اشتباه در طول عمر مصون باشد همان دلیل هم می‌گوید امام باید از گناه و اشتباه در سراسر عمر مصون باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ادله‌ای که برای لزوم بعثت ذکر شده برای لزوم امامت نیز ذکر شده است اظهار کرد: مصونیت ائمه از گناهان سرچشمه گرفته از اراده خودشان و عنایت خداوند است.

وی با اشاره به مطرح شدن برخی مسائل درباره استغفرالله گفتن ائمه اطهار و پیامبر بیان داشت: در همان روایتی که می‌گوید رسول خدا روزی 70 بار استغفرالله ربی و اتوب الیه می‌گفتند، 

رسول خدا فرموده است که این استغفار برای این است که قلبم حالتی پیدا می‌کند که می‌خواهم برطرف شود.

آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: کارهایی که رسول خدا و ائمه اطهار از آن استغفار می‌کنند به گونه‌ای است که اگر ما آن کارها را انجام دهیم خوب است ولی آنها آن کارها را برای خود سیئه می‌دانند و از آن استغفار می‌کنند./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.