احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

صرفه‌جویی 3 هزار میلیارد تومانی با حذف 10 درصد از یارانه بگیران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: حذف 10 درصد از یارانه بگیران پردرآمد صرفه جویی 3 هزار میلیارد تومانی را سبب می‌شود.

"علی محمد احمدی" عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره مطرح شدن پیشنهاد پرداخت بن کالا، گفت: در حال حاضر یارانه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود و این یارانه‌ها به منظور توانمندسازی خانوارها شکل گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر پول یارانه صرف کالاهای غیراساسی می‌شود از این رو با مطالعاتی که صورت گرفته، قرار است سامانه الکترونیکی تعریف شود که دیگر بخشی از یارانه‌ها به صورت بن خرید کالا در اختیار خانوارها قرار گیرد.

احمدی همچنین با اشاره به نگرانی مردم در خصوص پرداخت قبوض از طریق یارانه‌ها، تصریح کرد: یارانه‌ها برای پرداخت حامل‌های انرژی به مردم داده می‌شود، مردم باید با اصلاح رفتار مصرفی خود پرداخت یارانه‌ها را مدیریت کنند.

وی همچنین در مورد حذف یارانه بگیران پردرآمد از دریافت یارانه، اظهار داشت: در حال حاضر با هماهنگی‌های به وجود آمده در نیروی انتظامی، مرکز آمار، بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی به این جمع بندی رسیده‌ایم که امکان شناسایی 30 درصد از یارانه بگیران پردرآمد در این مقطع زمانی وجود ندارد و تنها می‌توان 10 درصد این افراد را شناسایی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: قطعا پرداخت یارانه به صورت فعلی امکان‌پذیر نیست حتی اگر 10 درصد یارانه بگیران پردرآمد از دریافت یارانه حذف شوند، حدود 8 میلیون نفر دیگر یارانه دریافت نمی‌کنند و بیش از 3 هزار میلیارد تومان در پرداخت یارانه‌ها صرفه جویی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار