مشهد/

آغاز نخستین کنگره بین المللی قرآن کریم در مشهد/ استقبال مراکز قرآنی جهانی از این کنگره

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از امروز به مدت دو روز، میزبان نخستین کنگره بین المللی قرآن کریم تحت عنوان انسان و جامعه است.


دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در باره اهداف این کنگره گفت: برپایی چنین کنگره ای یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای پاسخگویی به اهانت های تند و بی رحمانه برخی از کشورهای غربی است که قصد دارند جلوی نفوذی بی بدیل کتاب آسمانی مسلمانان را بر قلوب انسان های آزاد اندیش بگیرند. آنها سقوط خود را در ترویج آموزه های این کتاب الهی در دین انسان ها می دانند.

حجت الاسلام حسینی محتشمی با اشاره به بخشی از 16 محور کنگره که در قالب قرآن و خانواده، علوم، مدیریت، هنر، ورزش روانشناسی و ... است اظهار کرد: فراخوان مقالات از شهریور ماه سال جاری آغاز و تا نیمه مهرماه ادامه داشته است که طی این مدت 124 مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است و از این تعداد 99 مقاله در قالب پوستر در بخش های مختلف کنگره به صورت نمایشگاه، به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: مقالات تخصصی نیز در قالب سخنرانی طی امروز و فردا ارائه می شود.

دبیر بین المللی این کنگره نیز در کفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به استقبال خوب کشورهای مسلمان و مراکز جهانی قرآن در کشورهای از این کنگره گفت: در این کنگره 40 مهمان خارجی که پزوهشگر موضوعات قرآن کریم در کشورهای غربی و شرقی هستند، حضور موثر دارند و این امر بر اهمیت و ضرورت اهداف کنگره می افزاید.

حبیب ملایی در ادامه افزود: این اندیشمندان فرهیخته و علاقه مند به حوزه علوم قرآن از کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا، اندونزی، پاکستان و بسایری از کشورهای غربی شرکت داشتند و مقرر است که مقالات ارزنده ای را طی روزهای بزرکزاری این کنگره ارائه دهند.

یادآوری می شود در حاشیه این کنگره، نمایشگاهی از آثار برگزیده علوم قرآن کشور نیز برپا شده است./ب

برچسب ها: نخستین ، کنگره ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.