رئیس کتابخانه عمومی منوجان گفت: در حال حاضر تعداد اعضای کتابخانه در منوجان یک‌هزار و 600 نفر است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،‌ حسن احمدی سه‌شنبه شب در جلسه انجمن کتابخانه عمومی این شهرستان اظهار داشت: ما باید عواملی که سبب می‌شود، مطالعه کم شود و افت داشته باشد را بررسی و راهکار ارائه کنیم.

وی عنوان کرد: در کتابخانه عمومی طرحی به نام طرح کتاب من اجرا می‌شود که فرد با مراجعه به کتابخانه درخواست خود را ارائه می‌کند و حداقل یک ماه بعد کتاب برای وی ارسال می‌شود.

احمدی ادامه داد: تمام ادارات و متولیان فرهنگی به منظور ترغیب، تشویق و جذب متقاضیان به کتاب و کتابخوانی باید یک برنامه‌ریزی منسجم داشته باشند.

رئیس کتابخانه عمومی منوجان افزود: در کتابخانه عمومی منوجان عضوگیری صورت می‌گیرد و در حال حاضر تعداد اعضای کتابخانه یک‌هزار و 600 نفر است.

وی یادآور شد: عادت به مطالعه باید در همه سطوح اجتماع ما رشد پیدا کند و والدین باید عادت کتابخوانی را در بین فرزندان خود به وجود آورند، زیرا عادت به کتاب و کتابخوانی لازم و کافی نیست و باید نسبت به تحکیم و تداوم آن اقدام کرد.

احمدی متذکر شد: کتاب روح ما را به عالم نور و روشنایی پرواز می‌دهد و والدین باید برای فرزندان خود کتابخانه داشته باشند و کتاب را در سبد خرید خانواده داشته باشند.

این مسئول اذعان داشت: اهمیت کتاب و کتابخوانی این است که آن را در همه تفکرات و اندیشه‌ها نهادینه کنیم و در جامعه استمرار داشته باشد./ج1

برچسب ها: کتابخانه ، رشد ، تشویق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.