یک کارشناس رسانه‌های بین‌الملل گفت: مسئله جاسوسی آمریکا و انگلیس از بعضی کشورهای اروپایی در غرب به عنوان یک موضوع نه چندان حساس مطرح می‌شود و کشورهای اروپایی سعی می‌کنند تا دامنه این بحث را جمع کنند.

"سعدالله زارعی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جاسوسی دو کشور آمریکا و انگلیس از دیپلمات‌های اروپایی و واکنش سطحی کشورهای مورد تجسس قرار گرفته نسبت به این موضوع گفت: مسئله جاسوسی آمریکا و  انگلستان از برخی کشورهای اروپایی در غرب به عنوان یک موضوع نه چندان حساس مطرح می‌شود و کشورهای اروپایی سعی می‌کنند تا بیش از این به این بحث دامن نزنند.
 
وی ادامه داد: دو دلیل اصلی برای این مسئله وجود دارد؛ دلیل اول آنکه در غرب اولویت اول با مسائل اقتصادی است و مسائلی که مربوط به استقلال و حاکمیت کشورها می‌شود در اولویت بعدی قرار می‌گیرد در نتیجه در صورت جاسوسی از مورد دوم، کشور‌های اروپایی تنها به یک اظهارنظر بسنده می‌کنند.   
 
زارعی افزود: دلیل دوم، مطرح بودن شبکه دزدان یا به تعبیر دیگر شبکه جاسوسان است و اساسا جاسوسی در کشورهای غربی یک حق تلقی می‌شود که قدرت‌های برتر آن را بر قدرت‌های ضعیف اعمال می‌کنند.   
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این منطق غلط در کشورهای اروپایی جا افتاده است و هر کدام از این دولت‌ها این حق را به خود می‌دهند که در امور کشورهای دیگر دخالت کنند، در نتیجه به طور طبیعی وقتی در معرض چنین جاسوسی‌هایی قرار می‌گیرند حساسیت لازم برای پیگیری را نخواهند داشت. 

انتهای پیام/
برچسب ها: جاسوسی ، غرب ، حق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار