يك كارشناس سياست خارجي، جاسوسی از سایر کشورها توسط کشورهای غربی خصوصا آمریکا را یک قرارداد نانوشته پنهانی دانست که به یک عرف تبدیل شده است.

 "حسن لاسجردی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جاسوسی‌های اخیر آمریکا و جاسوسی گارد سلطنتی انگلیس از دیپلمات‌های اروپایی  گفت: امروزه جاسوسی و گرفتن اطلاعات و همچنین رد و بدل کردن آن با توجه به گسترش لوازم الکترونیک همچنين نیازی که کشورهای غربی به آن دارند تبدیل به یک عرف در میان سران کشورهای غربی خصوصا آمریکا شده است.
 
 
وی با بیان اینکه جاسوسي در اروپا يك قرارداد نانوشته پنهاني است ادامه داد: کشورهای غربی به بهانه دریافت اطلاعات و  داده‌های مورد نیاز برای تصمیم گیری و دستیابی به منابع مختلف در جهت فهمیدن اینکه رقبای بین‌المللی خود مشغول چه کاری هستند، جاسوسی از دیگران را  ادامه می دهند.

این کارشناس مسائل بین‌المللی افزود: کشورهای غربی امروزه دارای تجهیزات ماهواره‌ای قوی و ارتباطات ماورای جو هستند که نشان می‌دهد، دسترسی آنها به اطلاعات از کشورهای دیگر بیشتر است.
 
لاسجردی در پایان خاطرنشان کرد: مکانیزم‌هایی برای پیگیری این جاسوسی‌ها وجود دارد ولی اگر کشوری در این زمینه اعتراض کند، با وجود اینکه شورای امنیت تحت تاثیر قدرت‌های بزرگ است، بررسی صوری صورت خواهد گرفت.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار