استعداد یابی یکی از روش‌هایی است که کمک می کند تا فرزندانمان در مسیر درست زندگی خود قرار گرفته و همواره گذر روزهای زندگی برایشان دلچسب و جذاب شود.

دکتر نسرین کمالی دکترای مدیریت آموزشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: استعداد یابی یکی از روشهایی است که افراد را در مسیر پر پیچ و خم زندگی راهنمایی می کند و می توان این روش را از سن 3 تا 16 سالگی بدون هیچ تفاوتی در دختر و پسر شروع کرد و استعداد افراد را به صورت کلی در رشته های ریاضی، تجربی، انسانی و بعضی از رشته های هنری مشخص کرد و از سن 16 سالگی به بالا زیر شاخه های این رشته ها نیز قابل شناسایی تشخیص است.

وی افزود: با استفاده از تست‌های هوشی، شخصیت رغبت سنجی خلاقیت و همچنین سطح آموزش و خانواده فرد، می توان پایه های تشخیصی، هوشی افراد را سنجیده و متناسب با توانایی و علاقه فرد، رشته هایی را به او پیشنهاد کرد که احتمال موفقیت در آنها برایش بیشتر است.

وی افزود: متاسفانه در این زمینه بیشتر موسسات به صورت آزاد فعالیت می کنند و تمرکز مراکز دولتی فقط روی افراد نیز هوش با توانایی هوش بالا آن هم بیشتر در رشته های خاص مانند علوم و ریاضیات است.

وی ادامه داد: ورود به مدارس تیزهوشان به صورت تست و آزمون ورودی بوده و بیشتر در مقاطع راهنمایی دبیرستان و پیش دانشگاهی می باشد.

وی در پایان افزود: استعداد یابی یک سرمایه گزاری بلند مدت برای آینده فرزندانمان و جامع است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار