از جمله نکاتی که بیماران قلبی باید به آن توجه کنند برطرف شدن "یبوست" در آنها است و باید به اندازه کافی رژیم پرفیبر مصرف کنند چون یبوست خطری بزرگ برای این بیماران است.

دکتر آراسب دباغ مقدم متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که مشکلات قلبی دارند و دچار سکته شده‌اند و مرحله نهایی سکته را طی کرده‌اند و روبه بهبود هستند برای ادامه بهبودی علاوه  بر مراقبت‌های لازم باید نوع رژیم غذایی خود را هم جدی بگیرند.
 
وی ادامه داد: از جمله رژیم غذایی این است ؛که چربی دریافتی آنها باید به 20 درصد برسد و نباید صفر مطلق باشد چون وجود چربی‌ها به هر حال برای بدن لازم و ضروری است و بسیار از اعمال بدن مانند ساخت هورمون‌ها لازم است.
 
دباغ مقدم تشریح کرد: همچنین وجود یبوست برای بیماران قلبی بسیار خطرناک است و باید از رژیم غذایی پرفیبر برای جلوگیری از یبوست استفاده کرد. مصرف انواع سبزی‌‌ها و میوه‌ها بسیار لازم و ضروری است و مقدارشان باید افزایش یابد.
 
وی تصریح کرد: مصرف نمک در درجه اول حذف شود و در مراحل بعدی موادی که دارای نمک هستند مانند کنسرو و ماهی تن و رب گوجه فرنگی و غذاهای که دارای مواد نگده‌دارنده دارند کاملا حذف شود.
 
وی توصیه کرد: بیماران قلبی باید از مصرف گوشت و مواد سرخ کردنی کره خامه جلوگیری کنند و همچنین در مورد حجم مواد غذایی باید تعداد دفعات وعده‌ها را افزایش ولی حجم آنها را کاهی دهند و چون حجم زیاد غذا معده را پر می‌کند و به دیافراگم فشار وارد می‌کند که باعث فشار به قلب می‌شود هدف ما دز تغذیه بیماران قلبی این است که کم‌ترین فشار و استرس را به قلب وارد کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار