يك كارشناس سياست خارجي گفت: مسئولین آژانس و حتی سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اروپا نتوانستند ثابت کنند ایران در راستای ساخت بمب هسته‌ای قدم بر می‌دارد و تنها براساس کینه سیاسی و امتیازگیری از ایران با الفاظ دروغ اعلام می‌کنند ایران در آستانه ساخت بمب هسته‌ای است.

"سیدهادی سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارنظر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه در‌ صورت تشدید تحریم‌ها از مذاکرات خارج خواهیم شد، گفت: این جمله دارای ابعاد گوناگونی همچون بعد منطقی، انسانی، اخلاقی ، بین‌المللی و قانونی است.
 
وی ادامه داد: مسئله ساخت بمب هسته‌ای توسط ایران از ریشه امری باطل است که با توجه به این اتهام اثبات نشده، غرب با اعمال تحریم‌ها قصاص قبل از جنایت می‌کند.
 
افقهی تصریح کرد: مسئولین آژانس و حتی سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اروپا نتوانستند ثابت کنند ایران در راستای ساخت بمب هسته‌ای قدم بر می‌دارد و تنها براساس کینه سیاسی و امتیازگیری از ایران با الفاظ دروغ اعلام می‌کنند کشورمان در آستانه ساخت بمب هسته‌ای قرار دارد.
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به بدبینانه‌ترین گزارش‌هایی که تاکنون توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شده است، گفت: در واكنش به اين گزارش‌ها که بعد از بازدید از تاسیسات اتمی کشورمان منتشر شد، تنها گفتند که بعضی از پاسخ‌های مسئولین ایرانی شفاف نیست و هیچ سخنی تاکنون در گزارش‌هاي شش سال اخير از سلاح هسته‌ای و رویکرد ایران به آن سمت  به میان آورده نشده است.
 
وی گریزی بر اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان داشت و ادامه داد: ظریف همواره تاکید داشته که با توجه به حسن نیت طرف ایرانی در مذاکرات هسته‌ای و همچنین شفاف‌سازی پرونده هسته‌ای کشورمان، حال نوبت طرف مقابل است تا حسن نیت خود را نشان دهد؛ از این رو می‌توان گفت دوره تهدیدها و تحریم‌ها گذشته است.
 
افقهی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه کشورمان، تاكيد کرد: ایران در اوج تحریم‌ها توانست با پرتاب ماهواره به فضا راه پیدا کند و در همین راستا از 200 دستگاه سانتریفیوژ به 17 هزار دستگاه برسد همچنین از لحاظ غنی‌سازی اورانیوم از 3.5 درصد به 20 درصد رسید که تمامی این موفقیت‌ها بیانگر آن است که تحریم‌ها نمی‌تواند هیچ‌گاه جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است غرب به نوای حق‌طلبانه و عقلانی ایران در مذاکرات گوش دهد و فرصت را غنیمت شمارد، اگرچه تغییر اندکی را در اظهارنظرات مقامات آمریکایی از جمله درخواست اوباما و جان کری از مجلس سنای آمریکا مبنی بر عدم اجرای دور جدید تحریم‌ها مشاهده می‌کنیم اما همه اینها به تنهایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات کافی نخواهد بود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تحریم ، ایران ، قصاص ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار