تا یکشنبه هفته آینده دو سامانه بارشی متفاوت کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد که یکی در جنوب غرب کشور و دیگری در سواحل جنوبی دریای خزر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، از امروز "سه شنبه 28 آبان ماه 92" تا یکشنبه هفته آینده دو سامانه بارشی متفاوت کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد که براین اساس اولین سامانه بارشی فعال در جنوب غرب کشور قرار دارد و این سامانه حرکت بسیار کندی دارد و اوایل هفته آینده از مرزهای شرقی کشور خارج می شود و طی این مدت در مناطق مستعد تحت تاثیر سامانه فوق ریزش تگرگ دور از انتظار نیست و خلیج فارس و تنگه هرمز طی این مدت مواج و طوفانی خواهند بود.



براساس این گزارش، بیشترین فعالیت سامانه بارشی فوق که بصورت رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع کولاک برف است اینگونه است که، امروز و فردا در جنوب غرب و خلیج فارس، پنجشنبه در استان های جنوبی و خلیج فارس، جمعه در استان های جنوبی، جنوب شرق و شرق کشور و شنبه در استان های شرقی کشور خواهد بود وهمچنین طی این مدت فعالیت سامانه فوق در برخی مناطق استان های جنوب غرب و جنوب کشور آبگرفتگی معابر عمومی و طغیانی شدن رودخانه ها رخ می دهد.

لازم به ذکر است، امروز با نفوذ هوای سرد به سواحل جنوبی دریای خزر بارش باران و برف و وزش باد و کاهش قابل توجه دما در سواحل دریای خزر (بویژه سواحل غربی) آغاز خواهد شد و بطور متناوب طی امروز و فردا ادامه خواهد داشت ولی از پنجشنبه ضعیف شده و بطور پراکنده و خفیف تر از قبل تا جمعه در این مناطق ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است، فردا با نفوذ هوای سرد به شمال شرق کشور کاهش دمایی حدود 15 درجه سانتیگراد در شمال شرق کشور رخ خواهد داد و با توجه به وزش باد های شمالی سرد در شمال شرق و شرق کشور از فردا تا شنبه کاهش دما در این مناطق بسیار محسوس خواهد بود.

گفتنی است، وضعیت آب و هوای استان های "تهران" و "البرز" امروز، ابری پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 17 درجه و در کمترین حالت به 9 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 14 درجه بالای صفر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: باران ، رگبار ، باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار