مدیر عامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف روستایی استان آذربایجان شرقی گفت: تولید فرش دستباف با وجود پایین بودن دستمزد همچنان ادامه دارد و در مناطق روستایی زنان به قالیبافی مشغول هستند که در صورت افزایش دستمزد‌ها زمینه افزایش تعداد قالیبافان و به تبع آن تولیدات بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،صفر امانی افزود: افزایش قیمت نهاده‌های تولید به خصوص مواد اولیه باعث بالا رفتن قیمت تمام شده فرش می‌شود و اختلاف قیمت فرش دستباف با فرش ماشینی و دیگر کفپوش‌های بافته شده به این علت است که فرش دستباف به عنوان هنر اصیل ایرانی از جایگاه خاصی برخوردار بوده و مسلماً مصرف‌ کننده داخلی علاوه بر تأمین نیاز خود توجه به هنر را نیز مد‌نظر دارد.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری فرش دستباف روستایی به‌ طور عمده از سوی شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه استانی آن‌ها که شامل 30 شرکت تعاونی و یک اتحادیه استانی است، صورت می‌گیرد.

امانی فراهم کردن زمینه صادرات فرش دستباف و رفع موانع صدور، افزایش قیمت، تولید هدفمند و به‌کارگیری طرح و نقشه‌های مورد قبول مشتری را از مهم‌ترین عوامل ارتقای کیفی تولیدات فرش بیان کرد و ادامه داد: ارتقای کیفی فرش عامل جبران آسیب‌های تولیدکننده داخلی به ویژه تولیدات روستایی است.

وی در پایان گفت: سر و سامان دادن به فرش دستباف روستایی، انتقال اندازه و سلیقه های بازارهای هدف به اعضای اتحادیه، کنترل کیفیت تولید، جلوگیری از تولید کور، حفظ هویت و شهرت قالی آذربایجان در بازارهای دنیا و دستیابی به تولید بهتر و فروش بیشتر از جمله اهدافی است که اتحادیه تعاونی های فرش دستباف روستایی استان به دنبال تحقق آن است./س

 

برچسب ها: ارتقای ، کیفی ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.