دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: افزایش 12 درصدی حداقل دستمزد، مورد تأیید جامعه کارگری نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان اصغر برشان با بیان اینکه حداقل دستمزد باید بر مبنای سبد هزینه زندگی برای تأمین خانوار چهار نفره استاندارد و با در نظر گرفتن تورم تعیین شود گفت: یک قانون قطعی و کمی را قانون‌گذار در ماده 41 قرار داده که تاکنون به‌طور تام و تمام این ماده اجرا نشده .

وی افزود:شرایط اقتصادی مملکت، توان واحدها، اعمال تحریم‌ها، رکود و تورم و دیگر عوامل موجب شده تا این ماده به‌ طور کامل اجرا نشود.

برشان با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های معقول و منطقی که می‌تواند کشور را از رکود خارج کند بالا بردن توان خرید برای جامعه عظیم کارگری است، گفت: جامعه کارگری مستحق‌ترین و نیازمندترین قشر است و حداقل دستمزد فعلی فقط می‌تواند 14 قلم خوراکی را تضمین و نسبت به سبد هزینه زندگی کمتر از یک سوم را در حد معمول و متوسط تشکیل می‌دهد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با بیان اینکه افزایش حداقل دستمزد موجب امیدوار شدن کارگران و بالا رفتن بهره‌وری آن‌ها می‌شود، اظهار داشت: یکی از دلایل پایین بودن بهره‌وری در جامعه کارگری عدم تأمین مناسب سبد زندگی با یک شغل است .

برشان با اشاره به میزان 12 درصدی پیشنهادی برای بالا بردن حداقل دستمزد، اظهار کرد: دولت کارفرمای بزرگی است و از این میزان حمایت می‌کند اما این رقم مورد تأیید جامعه کارگری نیست و نفع دولتمردان هم با توجه به بهروری کارگران بنابر این باید مجموعه شورای عالی کار رقم قابل‌توجهی را با در نظر گرفتن مجموعه توان واحدها و سهم دستمزد و شرایط اقتصادی کشور افزایش معقولی را تعیین کنند.  

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.