دفتر خدمات نوسازي شيوا شکيب به عنوان نماينده سازمان نوسازي در محلات شيوا و شکيب منطقه 14 از تيرماه 1391 فعاليت خود را در اين محدوده آغاز نموده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، دفاتر خدمات نوسازي با هدف تشويق و ترغيب مردم به نوسازي منازل مسکوني خود در بافت‌هاي فرسوده و بهسازي محيطي اين مناطق در بافت‌هاي فرسوده شهري مشغول به کار شده‌اند.
 
يکي از وظايف مهم اين دفاتر اجراي طرح‌هاي بهسازي محيطي است که با آگاه سازي و جلب مشارکت مردم تحقق پذير خواهد شد و توجه به محيط زيست و تلاش براي ارتقاء کيفيت آن يکي از مهمترين اهداف اين دفاتر در چارچوب برنامه‌هاي بهسازي محيطي به شمار مي‌رود.
 
بابک عديلي معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 14 در اين خصوص گفت: دفتر خدمات نوسازي شيوا شکيب تابستان 1392 با همکاري اداره محيط زيست شهرداري منطقه 14 اقدام به برگزاري دوره‌هاي خلاقيت و تفکر در دبستان امام هادي (ع) نمود.
 
وي افزود: يکي از اهداف مهم و اولين بخش مطرح شده دراين کلاس ارتقاء دانش و آگاهي زيست محيطي دانش آموزان است.
 
وي ادامه داد: در اين کلاس‌ها علاوه بر آشناسازي دانش آموزان با اهميت محيط زيست و لزوم حفاظت از آن در قالب برگزاري کارگاه و جلسات بحث و گفتگو، کتاب "محيط زيست براي کودکان" از مجموعه‌هاي کتا‌ب‌هاي سبز تدريس و تمرين شد.
 
وي با اشاره به آموزش‌هاي شهروندي متناسب با نيازهاي بافت فرسوده تحت عنوان زنگ نوسازي در طول سال تحصيلي در دبستان امام هادي (ع) گفت: به همين منظور بيش از 200 جلد کتاب آموزش رفتار با محيط زيست به دانش آموزان هديه شد که طي دوره مذکور به آنان تدريس خواهد شد.
گفتني است، با توجه به مخاطرات تهديد کننده محيط زيست شهري در تهران و عدم توجه کافي به ايجاد و افزايش دانش زيست محيطي در سيستم آموزش و پرورش کشور، جبران اين کمبود يکي از دغدغه‌هاي مهم نهادهاي مديريت شهري و به ويژه شهرداري‌ها و سازمان‌هاي حفاظت از محيط زيست به شمار مي‌رود.
انتهای پیام/
برچسب ها: دفاتر ، خدمات ، نوسازی ، تشویق ، ترغیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار