با توجه به بارش های شدید در استان های فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و اصفهان، به کشاورزان توصیه می شود، محصولات باقی مانده در سطح زمین جمع آوری شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، از عصر امروز"دوشنبه 27 آبان ماه 92" با توجه به بارش های شدید در استان های فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و اصفهان، توصیه می شود که کشاورزان گندم کار ( آبی و دیم) در این مناطق نسبت به آماده سازی مزارع کشت نشده امروز جهت استفاده از نزولات جوی برای خاک و آب اقدام کنند و همچنین محصولات باقی مانده در سطح زمین جمع آوری شود.

براساس این گزارش، طی این مدت عملیات کشاورزی بویژه محلول پاشی در باغات توصیه نمی شود و اکیداً از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.


لازم به ذکر است، با توجه به حاکم بودن این شرایط در روز سه شنبه و چهارشنبه در استان های واقع در جنوب غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوب کشور توصیه های فوق حتماً رعایت شود.

گفتنی است، به دلیل نفوذ توده هوای سرد به استان های واقع در شمال شرق و شرق کشور طی روزهای چهارشنبه تا جمعه کشاورزان و باغداران این استان ها بویژه در مناطق زعفران کاری نسبت به برداشت سریع محصولات باقی مانده اقدام و تمهیدات لازم جهت مواجه با سرمازدگی را برقرار کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار