به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛ برای این که بتوانید در میان انبوهی از این آگهی ها گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید چند نکته را به طور مختصر بیان می کنم:
1 - مشخص کنید در چه حوزه ای تصمیم به فعالیت دارید
شرکت ها یا مجموعه هایی که متقاضی بازاریاب هستند چند نوع هستند:
الف - شرکت هایی که محصولی را تولید و توزیع می کنند؛ در این شرکت ها برای یک یا چند نوع کالا بازاریابی می شود. البته اگر کالایی که قرار است بازاریابی شود دارای برند معتبر و شناخته شده ای باشد کار ساده تر است اما بازاریابی و فروش محصول شرکت های نوپا که به تازگی وارد بازار شده اند زمان و انرژی بیشتری می طلبد. البته باید خاطرنشان کنم که به طور معمول شرکت های نو بنیان سهم بیشتری از مبلغ فروش را به بازاریاب ها اختصاص می دهند.
ب - برخی شرکت های دیگر شرکت های تبلیغاتی هستند که کار ساخت بولتن ها و بروشورهای تبلیغاتی و طراحی کاتالوگ و برگزاری سمینار و همایش های مختلف را بر عهده دارند. در این شرکت ها بخشی از فعالیت بازاریابان به صورت بازاریابی تلفنی است.
ج - شرکت های دیگر شرکت هایی هستند که یک خدمت را به مشتری ارائه می دهند و برای خدمات خود به دنبال مشتری می گردند. کار بازاریابی خدمات این شرکت ها مشکل تر است. زیرا در بخش بازاریابی یک کالا، شما با یک سخت افزار روبه رو هستید که ملموس و شناخت و پیش بینی عملکرد آن ساده تر است اما معرفی یک خدمت و شناساندن آن به مشتری تا حدی دشوارتر است. مانند برخی خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی و...
2 - توجه داشته باشید که اگر به محصول یا خدمتی علاقه مند باشید راحت تر و بهتر آن را بازاریابی خواهید کرد. چرا که برای شناخت بیشتر آن مشتاق تر خواهید بود و با عشق و علاقه مضاعفی آن را معرفی می کنید.
3 - یک اصل کلی در کسب و کار وجود دارد و آن این که : همواره « امنیت شغلی » و « میزان درآمد » با یکدیگر رابطه عکس دارند. کارهایی مانند بازاریابی کارهای پر ریسکی هستند که اگرچه درآمد بالایی دارند اما امنیت شغلی کمی دارند پس اگر امنیت شغلی برایتان مهم است برای رفع این مشکل مبلغی را به عنوان درآمد ثابت به کارفرمای خود پیشنهاد کنید و مابقی را می توانید به صورت درصدی بگیرید.
4 - برای یافتن کار عجله نکنید گزینه ها و شرایط مختلف را بررسی کنید زیرا متاسفانه امروزه برخی شرکت ها بازاریاب ها را مورد استثمار کاری قرار می دهند. تا حد امکان با افراد و شرکت های معتبر کار کنید.
5 - وقتی وارد بازار کار شدید تا جایی که می توانید داده جمع کنید. در بازاریابی مهم ترین گنج شما داده هایی هستند که به صورت اطلاعات در می آیند و بعدها و به صورت مداوم می توانیداز آن ها استفاده کنید.
همیشه با برنامه جلو بروید و برنامه ها و نقشه هایتان را مکتوب کنید از تغییر نهراسید و از تمامی افراد و موقعیت های مختلف در محیط کارتان چیزی بیاموزید.
گردآوری و تنظیم:گروه سبک زندگی پرشین پرشیا
مدیر عامل یک شرکت هستم
شرکت من کار نمایندگی فروش هاست سایت رو بر عهده داره
چیکار کنم که بتونم مشتری جمع کنم
تا الان خیلی پول تبلیغ دادم ولی هیچ اثری نداشت
لطفا راهنمایی کنید
آيا ميخاهيد كارفرماي خود شويد؟
به چند بازارياب نيازمنديم
در هر شهري كه هستيد
مكان و زمان در دست خودتان است
میشه گقتش در اولین ها بازاریابی پورسانتی هست که شرکت تولید کننده یا صنایع بسته بندی از سود خودش بخشی رو برای شما بعنوان حق زحمت های شما قرار میده حالا اکثرا7 درصد رو قید میکنند خب توی این روش شما بصورت سخت اقزاری یعنی اینکه باید یه کاتالوگ بگیرید دستتون و برید بچرخید و محصولاتتون رو معرقی کنید حالا یه نمونه دیگه بازاریابی هست که نمیشه سخت اقزاری باشه و استقاده از این روش مقرون بصرقه نیست مثل قروش محصولات قرهنگی شما با در اختیار داشتن بازاریابی ان موسسه یا شرکت اقدام به تماس با بخش های زیر مجموعه ای یا اینکه زیر شاخه هایی که میتونن محصولات شما رو داشته باشن میکنید یک نمونه سادش قروش محصولات ساختمانی و لوازم ساختمانی هست که برای دارندگان این مجوز هستند.