اعضاي کنگره آمريکا براي بررسي پرونده هاي سياسي و حقوقي بحرين نشست ويژه اي برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني «اللؤلؤه» ؛ جيمز مک جفرن عضو کنگره آمريکا  بطور رسمي از دولت اين کشور خواست ناوگان دريايي آمريکايي مستقر در بحرين را به منطقه ديگري نقل مکان دهد. وي گفت با گروه ديگري از اعضاي کنگره تصميم گرفته اند اين موضوع را مطرح کنند.

گزارشگر اين شبکه در گزارش ارسالي خود به اين شبکه گفت: سازمان حقوق بشر در گزارش جديدي واشنگتن را به برداشتن ناوگان پنجم بحرين تشويق کرد تا وسيله اي براي اجراي اصلاحات در اين کشور باشد. کشوري که بحران در آن از دو سال پيش تا کنون ادامه دارد.

اين سازمان در نشستي که در ساختمان کنگره آمريکا  برگزار شد با عنوان راههايي جديد در مسير روابط آمريکا و بحرين» برخي سفارشها را در زمينه حقوق بشر در بحرين مطرح کرد. اين سازمان به منع فروش سلاح به بحرين تاکيد کرد تا اوضاع حقوق بشر در اين کشور بهبود يابد و اطمينان حاصل شود سلاح آمريکا براي سرکوب مردم بحرين استفاده نمي شود. سازمان حقوق بشر همچنين خواستار آزادي همه زندانيان سياسي بحرين شد. اين سازمان همچنين خواستار حمايت از مدافعان حقوق بشر در بحرين شد.

جميز مک جفرن بطور رسمي از دولت آمريکا خواست محل استقرار ناوگان پنجم دريايي آمريکا از بحرين به منطقه ديگري تغيير يابد. از سوي ديگر  «اميل نخله» مسئول سابق سرويسهاي اطلاعاتي آمريکا و استاد دانشگاه نگراني خود را از گسترش جريان تندروي سلفي در بحرين ابراز داشت. 

وي تاکيد کرد: اصلاح در بحرين امکان پذير است و درخواستهاي مخالفان بحريني متوازن و قابل قبول است . وي از نظام آل خليفه خواست در ساختار ارتش و دستگاه قضايي بحرين بازنگري کند . زيرا اکثر احکام صادره از دادگاههاي بحريني دروغين است . وي دولت بحرين را به فساد متهم کرد و آن را متجاوز به حقوق بشر دانست.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار