مخالفان بحرینی تصاویری از اقدام نیروهای آل خلیفه به شلیک گاز اشک آور به عزاداران حسینی در روز عاشورا منتشر کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی ؛ فعالان مخالف بحرینی تصاویر ویدئویی منتشر کردند که نشان می دهد نیروهای امنیتی بحرین دیروز برای متفرق کردن شرکت کنندگان در راهپیمایی در روز عاشورا در منطقه نویدرات از گاز اشک آور استفاده کردند. شرکت کنندگان در راهپیمایی شعارهایی علیه رژیم آل خلیفه سردادند. 

گزارشگر این شبکه در حالی که تصاویری از تظاهرات در بحرین پخش می شد، گفت این تصاویری است که فعالان مخالف بحرینی در یوتیوب منتشر کردند. فعالان مخالف می گویند لحظه اقدام نیروهای امنیتی بحرین به متفرق کردن راهپیمایی روز عاشورا در منطقه نویدرات را تصویربرداری کرده اند. مخالفان، نیروهای امنیتی بحرین را متهم کردند که به دلایل فرقه ای شعائر دینی آنها را هدف قرار داده اند. مخالفان همچنین دولت بحرین را متهم کردند که اقداماتی علیه همه نمادها و راهپیمایی شیعیان به منظور آماده شدن برای روز عاشورا، انجام داده است. همانطور که در تصاویر ویدئویی مشخص است، در این مراسم مذهبی شعارها و خواسته های سیاسی مطرح شد. 

همچنین معترضان عکس مخالفان بازداشت شده را در دست داشتند. براساس تصاویری که منتشر شده است، راهپیمایی در بحرین به دسته های عزاداری امام حسین (ع) در عاشورا محدود نشد بلکه شرکت کنندگان در آن کاروان عزاداری شهدای بحرین راه انداختند که آشکارا به افرادی اشاره دارد که در اعتراضات در بحرین که از دو سال پیش آغاز شده است، کشته شده اند. 

گزارشگر این شبکه افزود دولت بحرین اندکی قبل از روز عاشورا درباره سوء استفاده از عبادتگاهها و مناسبت های مذهبی به عنوان تریبونی برای مطرح کردن مواضع سیاسی هشدار داده بود. اما مخالفان و برخی از سازمان های حقوق بشر، رژیم حاکم در بحرین را به محدود کردن آزادی بیان و تحت تعقیب قراردادن سیاستمداران مخالف متهم می کنند. مقامات رسمی بحرین این اتهام را تکذیب می کنند و می گویند فقط از اقداماتی جلوگیری می کنند که ثبات کشور را برهم می زند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۳۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۲
" هوالقهار"
خدا به وهابیون ملحد وحشی و خدا نشناس لعنت کند... با جلوگیری از عزاداری برای شهادت سالار شهیدان نمی توان از رواج تفکر، مرام و فرهنگ عاشورا جلوگیری نمود...
با این اتفاق بغرنج، نتایج مسرّتبخش و همچنین نتایج دلگیر کننده میتوان گرفت:
نتایج خوشحال کننده اینکه، به قول امام راحل، این محرم و صفر، اسلام را زنده نگه داشته است و عزاداری نیز آثار مثبت خود را در عالم هستی بر اذهان ملتهای آزاده می گذارد و تأثیر گزار است که وهابیان کله پوک با آن مبارزه میکند...
نتیجه بغرنج این موضوع اینکه اوج مظلومیت خاندان پیامبر اکرم و شیعیان راستین آنان را در تاریخ، ثابت میکند...
آری این حرکت اثبات کنندۀ حدیث شریف« کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» یعنی( هر روز، روز عاشورا و هر مکان کرۀ زمین، کربلا است.) است.
آخرین اخبار