یک کارشناس مسائل بین‌الملل در تشریح روند مذاکرات ايران و کشورهاي عضو گروه 5+1 در ژنو گفت: با وجود کارشکني از سوي فرانسه و دخالت‌هاي عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي در اين مذاکرات، ادامه‌دار بودن اين مذاکرات حاکي از آن است که جمهوري اسلامي در جلسات قبلي تشکيل شده، توانسته نظر کشورهاي 1+5 را به خود جلب کند.

"حسن هانی‌زاده" استاد دانشکده خبر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره آینده مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو گفت: دور جدید مذاکرات در ژنو نشان‌دهنده این است که مذاکرات گذشته مثمرثمر بوده و در حال رسیدن به نتیجه مثبتی هستیم.
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تمام راه را برای شفاف‌سازی این مذاکرات طی کرده است.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین در خصوص امضای توافق‌نامه میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان کرد: در جریان سفر اخیر "آمانو" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توافقنامه‌ای با ایران منعقد شد که نشان دهنده این است که ایران برای جلب اعتماد جامعه جهانی درباره فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای‌اش تمام تلاش خود را انجام داده است.

هانی‌زاده اظهار داشت: علی‌رغم کارشکنی‌های فرانسه در مذاکرات اخیر، گام‌های مثبتی در مذاکرات برداشته شد اما نباید فراموش کرد یک جبهه عربی‌- عبری علیه جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد، اما با تمام این اوصاف  به نظر می‌رسد در مذاکرات آینده ژنو پیشرفت‌های مثبتی حاصل شود.
 
وی ادامه داد: مسیر دشواری برای رسیدن به حل موضوع هسته‌ای ایران وجود دارد چراکه در حال حاضر فرانسه در راستای برهم زدن قواعد بازی و ممانعت از دستیابی ایران به راه حل با کشورهای 1+5 تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که این تلاشها به دلیل فشار از جانب عربستان و رژیم صهیونیستی است.
 
این استاد دانشکده خبر همچنین در خصوص بازگشت تحریم‌های بانکی علیه ایران مطرح کرد: امروزه اختلافات شدیدی مابين کاخ سفید و وزارت خارجه با اعضای تندروی کنگره آمریکا ایجاد شده که اين به دليل حضور برخی سناتورهای آمریکایی وابسته به لابی صهیونیستی است.

هانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: اوباما رئیس‌جمهور آمریکا همواره سعی دارد از طریق برخی اظهارنظرها به نوعی گروه‌های افراطی داخل کنگره آمریکا را آرام نگاه دارد اما در عین حال رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی از تمام ابزارهای سیاسی و رسانه‌ای خود برای تحت فشار قرار دادن کنگره آمریکا و برخی کشورهای اروپایی علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار