غضنفر رکن‌آبادي سفير ايران در لبنان، تاثير توافق هسته‌اي احتمالي ميان ايران و غرب را بر لبنان مثبت دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه السفير چاپ لبنان در شماره امروز خود در اينترنت در گزارشي با اشاره به نزديک شدن زمان مذاکرات هسته اي ميان ايران و غرب و سخنان سفير ايران در لبنان در اين زمينه، نوشت : غضنفر رکن آبادي سفير ايران در بيروت گفت: دستيابي به توافقي ميان ايران و کشورهاي عضو گروه پنج به اضافه يک درباره پرونده هسته‌اي، داراي تاثيرات مثبت در سطح بين‌المللي به صورت ويژه، بر لبنان است. 

سفير ايران پس از ديدارش با کاردينال بشاره پطرس راعي اسقف ماروني، بر اهتمام و توجه جمهوري اسلامي به موضوع وحدت ملي در لبنان و ضرورت تامين اين وحدت در ميان طوائف و جريانهاي سياسي مختلف در اين کشور تاکيد کرد.

رکن آبادي افزود: ايران در کنار لبنان و همه لبناني ها از طوايف و مذاهب مختلف خواهد ماند و نهايت تلاش خود را براي حفظ و تقويت اين وحدت بکار خواهد گرفت تا اينکه ثبات و امنيت لبنان پابرجا بماند و خدشه اي به آن وارد نشود.

وي با دعوت از کاردينال بشاره پطرس راعي براي سفر به ايران گفت: ما در ارتباط مستمر با  کاردينال بشاره پطرس راعي اسقف ماروني هستيم براي اينکه مواضع وي به نفع کل منطقه بويژه لبنان است و بر روابط ايران و لبنان تاثير مثبت دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار