غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در لبنان با شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ملاقات کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در این ملاقات که ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی سفارت ایران در بیروت نیز حضور داشت، دو طرف درباره تحولات منطقه و لبنان گفت‌وگو کردند.

شیخ عبدالامیر قبلان در این دیدار ضمن تأکید بر جایگاه بارز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، به تلاش‌های آمریکا برای گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار کرد: ایران دولت بزرگی در منطقه بوده و مصلحت آمریکا در تعامل مثبت با این کشور است. دشمنی آمریکا با ایران به مصلحت آمریکا و کشورهای منطقه نیست.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان سیاست خارجی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل را ستود و اظهار کرد: دیپلماسی ایران فرایند پسندیده و حکیمانه‌ای را در پیش گرفته است. ما برای این دیپلماسی آرزوی موفقیت داریم.

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تشریح روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 گفت: جمهوری اسلامی ایران جدیت خود را در این مذاکرات به اثبات رسانده و اکنون منتظر گام‌های عملی طرف مقابل هستیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات سوریه و اقدامات صورت گرفته برای رسیدن به راه‌حل سیاسی اظهار کرد: تحولات سوریه فرایند راه‌حل سیاسی را درپیش گرفته و امیدواریم شاهد تأثیرات مثبت این فرایند بر لبنان باشیم.

در این ملاقات ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی جدید سفارت نیز توضیحاتی درباره فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ارائه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار