در حالي که به گفته کارشناسان سد گتوند نقش عمده اي در کاهش کيفيت آب کارون دارد اما مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران فاضلاب هاي شهري و نيشکر را عامل اصلي آلودگي کارون و کاهش کيفيت آب برشمرد!

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران با تاکيد بر اين‌که شرايط رودخانه کارون از لحاظ آلاينده‌ها بهبود خواهد پيدا کرد، گفت: بسياري از رودخانه‌ها شرايط بدتري داشتند اما با تمهيداتي که صورت گرفت از جمله جريمه کردن منشاء آلاينده‌ها، منابع‌ آبي شرايط بهتري پيدا کردند.
محمد حاج رسولي‌ها ، با اشاره به نقش فاضلاب شهرها و فاضلاب نيشکر در آلوده کردن رودخانه کارون گفت: وظيفه سازمان محيط زيست است که اين موضوع را پيگيري کند و ما بايد همکار باشيم.
وي با اشاره به اجراي طرح غدير براي تامين آب با کيفيت در خوزستان گفت: طرح غدير فاز به فاز اجرا مي‌شود و با تکميل آن آب سرد براي شرب منتقل خواهد شد.
مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران تصريح کرد: در حال حاضر کيفيت آب سرد با کيفيت آب رودخانه فرق دارد و در حال حاضر از آب رودخانه براي تامين آب شرب استفاده مي‌شود اما با تکميل طرح غدير آب با کيفيت بالادست به اهواز و ... منتقل خواهد شد.
حاج‌رسولي‌ها در مورد انتقال آب کارون نيز با تاکيد بر اين‌که اين کار با هدف تامين آب شرب و صنعت صورت مي گيرد، تاکيد کرد:‌دراين زمينه بايد مشارکت وجود داشته باشد./س

برچسب ها: انگشت ، اتهام ، نیشکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.