مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به تلاشهای این شرکت و پیشرفت های آن گفت: همواره بر سر گنج جنگ بوده است که مخابرات نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پور رنجبر در مراسم بهره برداری از فاز پروژه تامین تجهیزات انتقال شبکه شرکت مخابرات استانی افزود: همواره بر گنج جنگ بوده و مخابرات هم گنجی است که این قاعده مستثنی نیست که در حال حاضر 50 درصد از درآمد مخابرات برای دولت است.

وی افزود: ارتباطات یک مقوله ای است که در توسعه و رشد اقتصادی کشور اثر مستقیم دارد و شبکه دوران تکامل تدریجی دارد و به سمتی پیش می رود که یکسری خصوصیات جدید پیدا کرده که منعطف و سیار می شود که تحول در ارتباطات یک امر ضروری و حیاتی است که مهم ترین نقش در این تحول بحث آی تی می باشد.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد کلان مخابرات تجهیزات انتقال به مثابه شاه راهی حیاتی به شمار می رود و هرگونه توسعه به خصوص گذار به نقدهای جدید ارتباطی مستلزم ایجاد زیر ساخت های انتقال در سطح شهر ها و روستاهای کشورمان است.

مدیر مخابرات ایران تصریح کرد: اگر چه شرایط چالشی ناشی از تحریم های بین ‌المللی مانع از خرید تجهیزات مخابراتی در لایه های مختلف بویژه در هسته مرکزی  شبکه بوده است اما شرکت مخابرات ایران با استفاده از ظرفیت های داخلی خود و با نگاهی به آینده تمرکز خود را به تامین تجهیزات بخش انتقال و پس از آن بر روی لایه دسترسی ACCESS  معطوف نمود و چالش تهیه تجهیزات هسته مرکزی شبکه را به فرصتی برای تهیه و نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه تبدیل کرد.

بنا بر این گزارش ؛ فرآیند نصب و راه اندازی تجهیزات مربوط به پروژه تامین تجهیزات انتقال در 14 استان آذربایجان غربی، قم، اردبیل، چهار محال و بختیاری، کهکیلو‌یه و بو‌یر احمد، بوشهر، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، مازندران، اصفهان، گیلان، صورت گرفته و این پروژه امروز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار