رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پایدار سایر عرصه ها از مدیریت مطلوب و حفاظت محیط زیست ناشی می شود و حفاظت از محیط زیست، اهداف توسعه پایدار جوامع را محقق می کند.

مجید جلیل سرقلعه، در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری افزود: رونق بخش های مختلف آب، صنعت و کشاورزی و دیپلماسی کشورها از محیط زیست پویای آن جوامع ناشی می شود.
وی، با بیان اینکه منابع آب استان چهارمحال و بختیاری در تامین آب شرب و کشاورزی به درستی مدیریت نشده است، اضافه کرد: این مشکل، صدمات زیادی به این منابع وارد کرده است.
جلیل سرقلعه، با انتقاد از نهادینه نشدن جایگاه محیط زیست برای مردم به عنوان یک نهاد بالا دستی کشور گفت: دولت نیز باید برای آموزش مردم در زمینه حفاظت محیط زیست برنامه ریزی کند و مردم نیز با تشکیل نهادهای غیر دولتی به حفاظت از محیط زیست دولت را کمک کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تقدیر از رویکرد مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوعات زیست محیطی گفت: از مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی می خواهیم، حفاظت محیط زیست را در اولویت برنامه ای خود قرار دهند.
سعید یوسف پور افزود: آینده پژوهی در حفاظت محیط زیست باید به عنوان یک رشته دانشگاهی در کشور تدریس شود تا با برنامه ریزی علمی، محیط زیست مورد حفاظت واقع شود.
وی ادامه داد: هم اکنون پروژه زاگرس مشترک بین دفتر عمران سازمان ملل، تسهیلات جهانی محیط زیست و سازمان حفاظت محیط زیست ایران در چهار استان کشور در حال اجراست که محدوده پایلوت استان چهارمحال و بختیاری 124 هزار هکتار است و اجرای کامل اهداف این پروژه به حمایت مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.
وسف پور افزود: زوال و خشکیدگی گونه های گیاهی و مرتعی و جنگلی زاگرس نیز از چالش های اصلی مدیریت این منابع است که کاهش این آسیب ها نیز به همکاری دولت و مجلس نیاز دارد.
مدیرکل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر لزوم تشکیل کمیسیون تخصصی توسعه پایدار محیط زیست مجلس شورای اسلامی، افزود: ارتقا ساختار و چارت سازمانی این اداره کل در استان که در دوسال گذشته از 83 پست به 385 پست افزایش یافت، نیازمند تامین اعتبار و مجوز استخدام و مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
وی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری هفت منطقه تحت مدیریت و پنج منطقه حفاظت شده دارد و اضافه شدن چهار منطقه جدید خدا آفرین، غار سراب، منطقه ناز و منطقه شیرستان در برنامه های حفاظتی این اداره کل قرار دارد./س

 

برچسب ها: حفاظت ، محیط زیست ، اهداف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.