مصرف چای سبز و سرکه سیب به همراه غذا می تواند در بهبود چاقی شکمی موثر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


یک کارشناس تغذیه معتقد است، مصرف دمنوش چای سبز و همچنین سرکه سیب به همراه غذا و سالاد می تواند در بهبود چاقی شکم موثر باشد.

شیر مستی اضافه دریافت کالری و بی تحرکی را زمینه ساز تجمع چربی در ناحیه شکم و به دنبال آن بروز چاقی شکمی عنوان کرد و افزود: این چاقی فشار خون و بیماری های مزمن را به همراه دارد.

به گفته این کارشناس تغذیه دلایل ژنتیکی نیز می تواند در بروز چاقی شکمی تاثیر گذار باشد، اما علت عمده آن اکتسابی است.

شیرمستی گفت: دریافت فیبر می تواند در کاهش چاقی شکمی موثر باشد و توصیه می شود افرادیکه با این مشکل مواجه هستند از میوه و سبزی و نان های سبوس دار استفاده کنند.

وی ادامه داد: البته مصرف بیش از اندازه سبزیجات در یک وعده غذایی و همچنین مصرف آب و نوشیدنی های قند دار بین غذا می تواند باعث افزایش ساخت چربی در ناحیه شکمی و حتی اتساع معده شود.

این کارشناس تغذیه پیاده روی سریع را از راهکارهای کاهش چاقی شکمی دانست و افزود: در پیاده روی سریع از چربی های ناحیه شکم به عنوان سوخت استفاده می شود، اما ورزش هایی چون دراز و نشست تنها برای تقویت عضلات شکم خوب است و تاثیر چندانی برای چاقی شکمی ندارد.

شیرمستی در خصوص استفاده از کمربندهای پلاستیکی یا نایلونی برای رفع چاقی شکم هم عنوان کرد: این کمربندها تنها آب میان بافتی را خارج می کند و باعث افزایش تعریق می شود و به صورت موقتی کاهش سایز کمی را به همراه دارد، اما این کاهش موقتی و مقطعی است.

وی در پایان گفت: حذف یک وعده غذایی اصلی از جمله صبحانه و شام و استفاده از غذای زیاد در وعده های غذایی دیگر نیز می تواند باعث بروز چاقی شکمی شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، سبز ، سرکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.