رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واکنش به اظهارت اخير رئيس جمهور و وزير امور خارجه امريکا گفت: تا زمانی که آمریکایی‌ها صداقت واقعی از خودشان نشان ندهند و این سیاست خصمانه علیه ملت ایران را تغییر ندهند، فکر نمی‌کنم تحول خاصی در این زمینه اتفاق بیفتد و به همین دلیل هم این وضعیت موجود بین ایران و آمریکا استمرار پیدا می‌کند.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی اظهارات اخیر رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: اظهارات اوباما نشان داد همچنان آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد هستند.

وي افزود: این مواضع دقت نظر مقام معظم رهبری در ارتباط با آمریکا را یکبار دیگر ثابت کرد که آمریکایی‌ها واقعا غیر قابل اعتماد هستند و همچنان ما شاهد دست‌های چدنی زیر دستکش مخملی هستیم.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح کرد: بنابراین تا زمانی که آمریکایی‌ها صداقت واقعی از خودشان نشان ندهند و این سیاست خصمانه علیه ملت ایران را تغییر ندهند، فکر نمی‌کنم تحول خاصی در این زمینه اتفاق بیفتد و به همین دلیل هم این وضعیت موجود بین ایران و آمریکا استمرار پیدا می‌کند.

بروجردي تاکيد کرد:  یکی ديگر از عوامل مهم،  فشار پذیری آمریکا از صهیونیست‌هاست.

وي خاطرنشان کرد: جای تاسف است که مدعی ابرقدرت بودن توان مقاومت در برابر صهیونیست‌ها را ندارد.

نماينده بروجرد در مورد تاثير منفي اظهارات اخير رئيس جمهور و وزير امور خارجه امريکا به عدم فرو ريختن ديوار بي‌اعتمادي نيز اظهار داشت:  این اظهارات چقدر می‌تواند مانع از فروریختن دیوار بی‌اعتمادی بین طرفین شود.

بروجردي همچنين در خصوص تاثير اين اظهارات به روند مذاکرات با 5+1 نيز تصريح کرد: ما با آمریکا که مذاکره نمی‌کنیم، مذاکره ما در قالب مسئله هسته‌ای و با 1+5 است که امیدواریم آمریکا در این عرصه بتواند نشان بدهد از صهیونیست‌ها فشار پذیر نیست.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع توافق ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اشاره کرد و گفت: در هر صورت این استمرار فضایی است که در در ژنو  ايجاد و منجر به بیانیه مشترک شد و سپس سفر آمانو به ایران را درپی داشت و این گام بعدی است و به نظر می‌رسد ما شاهد یک فضای جدید کاری با آژانس هستیم و اگر آژانس تحت تاثیر فشار آمریکا و صهیونیست‌ها قرار نگیرد، سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو آژانس یک تعامل منطقی با آژانس است و در چارچوب مقررات NPT است.

بروجردی در پایان از دیدار هیئتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزرای خارجه، اطلاعات و کشور و دبیر عالی شورای امنیت ملی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

اضافه مي‌شود، رئيس جمهور و وزير امورخارجه امريکا اخير حرف‌هاي قبلي خود مبني بر روي ميز بودن تمام گزينه‌ها در مورد ايران را تکرار کردند.

انتهاي‌پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار