در سفر کمیسیون امنیت ملی به سیستان صورت گرفت؛‌

نشست مشترک مسئولان ایران و افغانستان برای بررسی مشکلات مرز میلک

نشست مشترک مسئولان ایرانی و افغانستانی برای بررسی مشکلات و موانع ترانزیت کالا از مرز میلک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران، جلسه بررسی مشکلات بازارچه مرزی و تردد نقطه صفر مرزی میلک با حضور مسئولان ایرانی و افغانستان در محل سالن تجاری میلک برگزار شد.  
 
در این نشست علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حجت‌الله سوری و سید باقر حسینی اعضای کمیسیون امنیت ملی، حلیمه عالی نماینده سیستان، خاتم نارویی استاندار سیستان و بلوچستان، عباس نخعی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری، ناظری فرماندار زابل، پیری فرماندار زهک، ده مرده فرماندار هیرمند، طاهری فرماندار نیم روز، فخر رحیمی فرماندار هامون، مجرد؛ مدیر کل پایانه‌ها، سرهنگ امیری فرمانده هنگ مرزی زابل و تعدادی از مدیران کل و برخی از مسئولان استانی و مرزی حضور داشتند. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این نشست از حضور رئیس گمرک ولایت نیم روز افغانستان و هم چنین مسئول هنگ مرزی نیم روز افغانستان تشکر کرد و گفت: ایران و افغانستان دو کشور دوست و همسایه هستند و سران دو کشور بارها با همدیگر دیدار و ملاقات کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسه بررسی مشکلات موجود و رفع موانع تردد و صادرات است و امیدوارم نتیجه خوبی در بر داشته باشد.
 
همچنین در این نشست مشکلات و موانع موجود در ترانزیت کالا را مطرح کردند و قرار شد طرف ایرانی مشکلات و موانع را بررسی کند.  
 
اضافه می‌شود در حال حاضر روزانه حدود 200 دستگاه خودرو از مرز میلک وارد کشور می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار