معاون پارلمانی رئیس‌جمهور کشورمان گفت: دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان فردا برای دفاع از محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

"حجت‌الاسلام مجیدانصاری"  معاون پارلمانی رئیس‌جمهور کشورمان در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران گفت: دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان فردا برای دفاع از محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

انصاری خاطرنشان کرد: حضور رئیس‌جمهور در جلسه فردا رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حتمی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز یکشنبه 13 مرداد ماه همزمان با مراسم تحلیف خود 18 وزیر پیشنهادی خود را جهت رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد که در این لیست محمدعلی نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، جعفر میلی‌منفرد به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری و مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی شده بودند که موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان نشدند.
 
در پی این موضوع رئیس‌جمهور، علی‌اصغر فانی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، رضا فرجی‌دانا را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری و سید رضا امیر‌صالحی  را به عنوان وزرای پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد و وکلای ملت در دومین دور رای اعتماد به کابینه یازدهم فقط مجوز حضور دو نفر در دولت تدبیر و امید را صادر کردند که قرعه این دو  مجوز به نام فرجی‌دانا و علی‌اصغر‌فانی رقم خورد و گزینه ورزش کابینه یازدهم همچنان موفق به راه‌یابی نشد.
 
 رئیس جمهور در سومین نامه خود به علی لاریجانی "نصرالله سجادی" را به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد.
 
 ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه 12 آبان‌ ماه، نامه اعلام وصول معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را قرائت کرد که بر اساس این نامه، "نصرالله سجادی" از سوی دکتر روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شده است.
 
متن این نامه به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
جناب آقای دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی 
 
با سلام 
 
احتراما در اجرای اصل 133 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شرح حال و برنامه جناب آقای دکتر "نصرالله سجادی" برای اخذ رای اعتماد جهت وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود. 
 
حسن روحانی 
 
اما گویی رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی وزارتخانه نوپای ورزش و جوانان طلسم شده است، چراکه نمایندگان به سجادی نیز رای اعتماد نداند به طوری که مجلس شورای اسلامی از صبح روز یکشنبه 19آبان ماه در جلسه علنی خود به بررسی صلاحیت نصرالله گودرزی پرداخت که در پایان این جلسه و پس از رای گیری از نمایندگان، سجادی از مجموع ۲۵۳ رای نمایندگان مجلس، فقط ۱۲۴ رای موافق گرفت، درحالیکه از مجموع آرای ماخوذه ۱۰۷ رای مخالف و ۲۲ رای ممتنع داشت.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پی عدم  رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان  گفت: برای آقای سجادی آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم در سمت دیگری منشا خدمات باشند. 
 
وی تصریح کرد: هم چنین به آقای رئیس‌جمهور توصیه می‌کنیم سریعتر فرد دیگری را معرفی کنند تا بتوانند مسئولیت این وزارتخانه را برعهده بگیرند البته نمی‌دانم این وزارت ورزش و جوانان یک جوری خاص است که هر وزیری معرفی می‌شود دچار مشکل می‌شود (خنده) 
 
رئیس‌مجلس تاکید کرد: قاعدتا حساسیت نمایندگان بیشتر به خاطر بحث جوانان و ورزش است که موضوع مهمی بوده و فرد قوی باشد که بتواند از عهده هر دو موضوع برآید. 
 
لاریجانی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال از آقای سجادی تشکر می‌کنیم.

درپی عدم رای اعتماد نمایندگان به نصرالله سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، دولت یازدهم بلافاصله چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را جهت کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کردند.
 
بر این اساس، محمود گودرزی که پیش از این نیز به عنوان گزینه احتمالی دولت جهت معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مطرح بود، توسط حجت‌الاسلام و المسلیمن دکتر حسن روحانی طی نامه ‌ی به مجلس معرفی شد.
 
ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس نامه‌ به شرح زیر قرائت کرد:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام احتراما در اجرای اصل 133 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شرح حال و برنامه جناب آقای دکتر محمود گودرزی برای اخذ رای اعتماد برای ورزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی می گردد.

حسن روحانی

صادقی افزود: بدین وسیله نامه دولت اعلام وصول می‌شود و جلسه بعدی روز یکشنبه 26 آبانماه به منظور بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

گودرزی کیست؟

محمود گودرزی از سال از 1387 تا کنون، ریاست دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران را برعهده دارد.

وی در سال 90 با انتقاد از ورزش کشور گفته بود: افرادی که به عنوان تعیین کننده و سیاست‌گذاران ورزش در راس هرم قرار گرفته‌اند به دلیل نداشتن صلاحیت فنی و عدم آشنایی به ورزش کشور مانند کوه یخی می‌مانند که زیر آب شناورند و همواره قادر به گرفتن تصمیمات درست و منطقی نیستند. زمانی که وزیر ورزش انتصابی باشد و شناخت محدودی نسبت به مفاهیم اصلی ورزش داشته باشد، نتیجه کار باید روند سکون به خود بگیرد.

گودرزی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی و معاونت فنی سازمان تربیت بدنی و ریاست فدراسیون تیراندازی را در کارنامه مدیریت ورزشی خود دارد.

وي از کشتی‌گیران اسبق استان تهران است که سابقه دعوت به اردوی تیم ملی را نیز داشته و اولین مسئول ورزشی در جمهوری اسلامی است که یک تیم ورزشی بانوان کشورمان را به مسابقات برون مرزی اعزام کرده و همچنين مدير مسئولی 4 نشریه علمی دانشگاهی به نام‌های "مدیریت ورزشی" ، "فیزیولوژی ورزشی" ، "رفتارحرکتی" و "طب ورزشی" نیز از دیگر فعالیت‌های علمی و ورزشی او به حساب می‌آید.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، مجلس ، حضور ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار