بعد از ارتحال مرحوم "حبیب‌الله عسگراولادی" به عنوان دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری، گمانه‌زني‌هایی پيرامون تعيين جانشين وی از سوی برخی رسانه‌ها و فعالان سیاسی به گوش می‌رسد که این امر واکنش‌هایی مختلفی را همواره به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ بعد از ارتحال مرحوم "حبیب‌الله عسگراولادی" به عنوان دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری، گمانه‌زني‌ها پيرامون تعيين جانشيني وی از سوی برخی رسانه‌ها و فعالان سیاسی به گوش می‌رسد که این امر واکنش‌هایی مختلفی را همواره به دنبال داشته است.

گمانه‌زنی‌ها در ساعات اولیه فوت مرحوم عسگراولادی

هنوز چند ساعتي از انتشار خبر فوت مرد اخلاق‌مدار سیاست نگذشته بود که شايعاتي مبني بر مشخص‌شدن جايگزين "حبيب‌الله عسگراولادي" به گوش اصحاب رسانه رسيد، هرچند پيگيري اين موضوع در همان ساعات اوليه از اعضاي عزادار جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري و حزب موتلفه اسلامي سخت و دشوار بود و هراز گاه با ناراحتي از جانب علاقه‌مندان به وي مواجه مي‌شديم اما در هرصورت پرس‌و‌جو‌هاي ما، کذب‌بودن اين خبر را اثبات کرد.

                                                                     


واکنشها به اخبار منتشره درباره انتخاب جانشین عسگراولادی

اين شايعه‌پراکني‌ها و پرس‌و‌جوهاي بي‌موقع، صداي اعتراض "سیدکمال سجادی" را هم بلند کرد؛ سخنگوي جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با ابراز ناراحتی از عملکرد یکی از خبرگزاری‌ها که بلافاصله پس از فوت عسگراولادی از وی پیرامون جایگزینی پير موتلفه پرسیده بود، خاطرنشان کرد: اعضای جبهه هنوز در غم از دست دادن این مجاهد صادق عزادار هستند؛ انتخاب جایگزین مرحوم عسگراولادی صرفا گمانه‌زنی رسانه‌‌ها است، چراکه سرچشمه انتخاب دبیرکل شورای مرکزی مرکب از دبیران کل جبهه است.

سجادي ادامه داد: هنوز پیکر وی به خاک سپرده نشده و بحث جانشینی، فعلا منتفي است.
 
وی با بیان اینکه در دوران بستری‌بودن مرحوم عسگراولادی در بیمارستان، "محمدرضا باهنر" نایب‌رئیس اول جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری مسئولیت تشکیل جلسات را داشت، تاکید کرد: هنوز بحث این جانشینی مطرح نشده است، همچنین دبیران کل جبهه پیروان که احزابی 17 گانه را شامل می‌شوند، در این باره تصمیم خواهند گرفت، بنابراین اداره جلسات آینده نیز برعهده نایب‌رئیس جبهه خواهد بود.(اينجا)





پیشنهاد باهنر برای دبیرکلی جبهه پیروان خط امام و رهبری


با مطرح شدن اين سخنان توسط سخنگوي جبهه، "محمدرضا باهنر" نيز با تکذیب انتخاب جانشین برای مرحوم عسگراولادی در جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری، تصريح کرد: پیشنهاد می‌دهم مرحوم عسگراولادی به صورت نمادین همچنان دبیرکل جبهه پیروان باقی بماند و فردی به عنوان نائب وی در دبیرکلی منصوب شود.(اينجا)

با مطرح شدن اين سخنان از جانب نايب‌ رئيس جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري، "سيد کمال سجادي" در واکنش به اين اظهارات، تصريح كرد: باهنر به عنوان دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و عضو جبهه پیروان نظر خود را ارائه داده و هنوز 16 دبیرکل احزابی چون کارگران، مؤتلفه اسلامی، کارمندان و... اظهارنظر نکرده‌اند.

وي با بيان اينكه جبهه پيروان بعد از فوت "حبيب‌الله عسگراولادي"، جلسه‌ای جهت تعيين جانشيني وي برگزار نکرده است، تاکيد کرد: مرحوم عسگراولادی در زمان انتخاب مجمع عمومی مقید به رای‌گیری بود و همیشه وی بدون اجماع و مخالف انتخاب می‌شد، بنابراین دبیرکل با رای‌گیری از 17 حزب موجود در جبهه انتخاب خواهد شد.(اينجا)

ناطق نوری آب پاکی را روی دست خبرنگاران ریخت

اما گمانه‌زني‌ها و شايعاتي كه از گوشه و کنار به گوش مي‌رسيد، خبرنگاران را برآن داشت تا در حاشيه مراسم بزرگداشت هفتمين روز درگذشت يار ديرين امام(ره) و رهبري، اين علامت سوال را با پرسش از اصلي ترين فرد مطرح شده براي جايگزيني مرحوم عسگراولادي يعني "حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين علي‌اکبر ناطق‌نوري" برطرف کنند و پاسخ منفي قاطعانه عضو تشخيص مصلحت نظام، آب سردي باشد بر داغي اين خبر.(اينجا)




تایید جانشینی ناطق‌نوری از سوی اعضای نمایندگان ادوار مجلس

و اينک با گذشت دوازده روز از رحلت پير موتلفه، ادعاها و گمانه‌زني‌ها پيرامون تعيين جايگزيني مرحوم عسگراولادي از سوي برخي اشخاص، اصحاب رسانه را براي يافتن پاسخي مناسب كنجكاوتر مي‌كند، تا جايي که "همت بیگ‌مرادی"، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس در گفتگو با برخي خبرگزاري‌ها مدعي شد: اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری به ناطق‌نوري پیشنهاد ریاست این جبهه را داده‌اند.

وي ادامه داد: پس از درگذشت مرحوم عسگراولادی اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان و بعضی از شخصیت‌های سیاسی که نمی‌توان نام آن‌ها را اعلام کرد، به ناطق نوری رسماً پیشنهاد ریاست جبهه پیروان را دادند اما وی این دعوت را رد کرد.

بيگ‌مرادي افزود: ناطق نوری به دلیل حضور در دفتر مقام معظم رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت شورای مرکزی جبهه پیروان را نپذیرفت، اگر این دعوت همچنان ادامه یابد، ناطق به خاطر انسجام تشکل‌های اصولگرا ریاست جبهه پیروان را خواهد پذیرفت.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس تصريح کرد: امیدوارم وی پیشنهاد شورای مرکزی جبهه پیروان را بپذیرد، چراکه ناطق نوری نشان داده به دنبال وحدت و همدلی نیروهای انقلاب است.

اين سخنان بيگ‌مرادي ما را برآن داشت تا براي چندمين بار موضوع جانشين مرحوم عسگراولادي را از سخنگوي جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري پيگيري‌ کنيم و باز هم تاکيد سجادي بر عدم تشکيل جلسه جبهه پيروان و مشخص نشدن جانشين مرحوم عسگراولادي تنها پاسخي بود که دريافت شد.

سجادي با تکذيب خبر فوق، اظهار داشت: من به عنوان سخنگو هيچ اطلاعي از اين موضوع ندارم و خبر جانشيني ناطق‌نوري صرفا موضع گيري شخصي است.

ابراز ناراحتی یاران پیر موتلفه پس از اشاعه شایعات

بعد از جبهه پيروان، با پرس‌و‌جو از اعضاي شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي نيز آنان با تكذيب اين خبر، از اشاعه و پخش اين شايعات ابراز ناراحتي كردند.

و حال با تكذيب اين خبر از جانب جبهه پيروان و حزب موتلفه اسلامي، اين سوال مطرح است كه آيا خبرهاي به گوش رسيده مبني بر درخواست رسمي از ناطق‌نوري براي جايگزيني مرحوم عسگراولادي شايعه است و يا يك جو رسانه‌اي؟ و يا اشخاص به دنبال مخفي نگه داشتن اين خبر تا حصول نتيجه هستند؟ 

اهداف بحث‌برانگیز برای انتخاب دبیرکل جبهه پیروان به چه منظور است؟

مسئله‌ای که در این میان به ذهن خطور می‌کند این است که چه افرادي با چه اهدافي به دنبال ساخت اين شايعات هستند؟ مگرنه اينكه هنوز چند ساعتي از رحلت جانسوز اين مجاهد صادق نگذشته بود و خانواده، ياران ديرين او، عزادار اين غم بزرگ بودند، برخی با اهدافی نامعلوم به دنبال شایعه‌پراکنی پیرامون انتخاب جانشین مرحوم حبیب‌الله عسگر اولادی به عنوان دبیرکلی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری اقدام می‌کردند و هنوز هم با وجود گذشت دوازده روز از ارتحال وی به شایعات دامن می‌زنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: حزب ، موتلفه ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار