آگاهی از اصول تغذیه صحیح و پیروی از آن در پیشگیری و درمان سرطان نقش عمده ای دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، کارشناس تغذیه گفت : رژیم های غذایی غنی از چربی و گوشت قرمز، مصرف نکردن سبزی ها و میوه های تازه، آفت کش ها، سم ها و مواد نگهدارنده و افزودنی های غیر مجاز خوراکی، استعداد ژنتیکی و عوامل محیطی در بروز سرطان تاثیر به سزایی دارد.

جودت می افزاید : آنتی اکسیدان ها که در منابع مختلفی از غذاها یافت می شود، می تواند با کاهش رادیکال های آزاد در بدن در پیشگیری از انواع سرطان نقش مهمی داشته باشد.

وی تصریح می کند: مواد آنتی اکسیدان شامل سلنیوم، کاروتنوئیدها، ویتامین ها به ویژه ویتامین E است که مانع از آسیبسلول ها و بافت ها می شود و می تواند از بروز تغییرات سلول های بدخیم پیشگیری کند.

وی عنوان می کند : رژیم غذایی غنی از فیبر در کاهش خطر سرطان ها به ویژه سرطان روده نقش موثری دارد و رژیم غذایی کم کالری، پرفیبر و دارای حبوبات و غلات کامل، خطر بروز سرطان ها را تا حد زیادی کاهش می دهد.

وی اظهار می دارد : مصرف غذاهای گیاهی و استفاده از سبزی های خانواده کلم و گل کلم در حفظ سلامت و پیشگیری از سرطان تاثیر به سزایی دارد.

جودت با تاکید بر مصرف غذاهای سالم خانگی و میوه و سبزیجات تازه به شکل روزانه می گوید : از مصرف فست فودها و غذاهای آماده و کنسروی به شدت پرهیز کنید و با مصرف غذاهای سالم خانگی حاوی ماده غذایی تازه سلامت خود را حفظ و از بیماری هایی نظیر سرطان پیشگیری کنید.

وی می افزاید : هویچ، گوجه فرنگی و مرکبات، دانه های سویا، توت فرنگی، تمشک، انگور، سیب، پیاز، چای سبز، غذاهای دریایی و روغن ماهی در پیشگیری از سرطان تاثیر به سزایی دارد./س

برچسب ها: تغذیه ، صحیح ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.