کارشناسان روس ؛‌

مواضع فرانسه و آمريکا و وجود اختلافات ميان 1+5 موجب ناتمام ماندن مذاکرات ژنو شد

کارشناسان روس مواضع فرانسه و آمريکا و وجود اختلافات ميان 1+5 را از دلايل ناتمام ماندن مذکرات ژنو اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، بعد از مواضع دوگانه مقامات آمريکا درباره مذاکرات ايران و 1+5 و مخالفت منابع ديپلماتيک روسيه با ادعاي آمريکا درباره مانع تراشي ايران در مذاکرات ژنو، کارشناسان روس  با اشاره به حسن نيت و برنامه مشخص ايران، مواضع فرانسه و آمريکا و وجود اختلافات ميان 1+5  را از دلايل ناتمام ماندن مذکرات ايران و 5+1 در ژنو دانستند.

به گفته کارشناسان روس، هيات ايراني در مذاکرات 1+5 با برنامه مشخص و اراده لازم براي حل مسايل با طرف‌هاي مذاکره حضور يافت اما کارشکني فرانسه و درخواست اصلاحاتي در بيانيه درساعات پاياني سبب ناتمام ماندن مذاکرات شد .

کارشناسان روس با استقبال از توافقات اخير ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي  ابراز اميدواري کردند اگر 1+5 در مذاکرات 20 نوامبر با ايران صداقت از خود نشان دهد  بيانيه جامعي براي حل و فصل مسايل پيرامون برنامه هسته‌اي ايران به امضاء خواهد رسيد، وزارت خارجه روسيه هم در بيانيه اي از همکاري ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي براي گسترش همکاري‌ها تمجيد کرد.

کارشناسان معتقدند، توافق جديد ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گام مهمي در اعتمادسازي درباره ماهيت صلح‌آميز برنامه هسته‌اي ايران است و نبايد فراموش کرد که اين همکاري‌ها  بيش از تعهدات ايران به آژانس مي‌باشد که مي‌تواند کمک زيادي به عادي سازي پرونده هسته‌اي ايران کند.

محافل سياسي و رسانه‌اي روسيه به نتايج مذاکرات آتي ايران و 5+1 بسيار خوشبين هستند و معتقدند اين امکان وجود دارد  که پس از  حدود 10 سال دو طرف مذاکره به يک توافق دست يابند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار