یک آسیب‌شناس گفت: شناخت عمیق و دقیق زوجین از یکدیگر یکی از پیش‌نیازهای مهم ازدواج است.

جعفر بای در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: ازدواج یکی از ادوار مهم زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود که می‌تواند منشاء تعیین‌کنندگی در ایجاد تغییر و تحولات همه جانبه در حیات بشری باشد قطعا پیش‌نیازهای ازدواج باید قبل از ورود به زندگی در زوجین مهیا شود تا آنان بتوانند زندگی مناسب و مطلوبی را برای خویش به همراه داشته باشند.
 
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین این پیش‌نیازها شناخت عمیق و دقیق زوجین از یکدیگر است و منشاء اصلی محتوای این شناخت نیز به شاخص‌ها و ویژگی‌های انتخاب همسر معطوف می‌شود.
 
بای اضافه کرد: قطعا نسل حاضر نسبت به گذشته با ویژگی‌های متفاوتی دست به انتخاب همسر می‌زنند و این پدیده نیز در گذر زمانی با تغییر و تحولات فراوانی همراه می‌شود.
 
این آسیب‌شناسی درباره ضرورت ایجاد ارتباط بین زوجین قبل از ازدواج چنین گفت: تجربه تاکنون نشان داده است که هرقدر که ارتباطات قبل از ازدواج طولانی‌تر باشد لزوما شناخت و آگاهی مطلوبی حاصل نمی‌شود به دلیل اینکه در این گونه ارتباطات احساسات و عواطف غلبه بیشتری دارد و منطق و عقلانیت دچار فراموشی می‌شود و شناخت احساساتی نیز نمی‌تواند پایه  مطلوب و مناسبی برای انتخاب باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان برای کسب اطلاعات و آگاهی دقیق از همسر آینده می‌توانند با تحقیق و پژوهش به صورت  غیرمستقیم مبادرت به دریافت اطلاعات واقعی نموده و عقلانیت خویش را برای اتخاذ تصمیم مناسب حاکم کنند و با انتخابی درست زندگی درستی برای خویش رقم بزنند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: شناخت ، ازدواج ، همسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار