خبرنگار شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان روسیه گفت، گروه‌های متعددِ مخالفان سوریه، بسیار از هم‌گسیخته و متشتت‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی ؛ ماریا فینوشینا، خبرنگار این شبکه، در گفتگو با مجری آر تی گفت: من بارها به سوریه، از جمله به مناطقی که تحت کنترل شورشیان مسلح است، سفر کرده و دیده ام که مخالفان سوری بسیار متشتت و از هم جدا هستند. 

وی افزود، حتی در برخی از موارد، جناح‌های گوناگونِ شورشیانِ مسلح که با دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه، می‌جنگند، هیچ ارتباطی با هم ندارند و در بعضی از موارد از وجود یکدیگر نیز مطلع نیستند. 

خبرنگار افزود، مثلاً اگر ما از یکی از این جناح‌های مخالف یا شاخه‌های شورشیان بشنویم که آماده‌ی ورود به گفتگوها شده است، این متأسفانه به این معنی نیست که تمامی مخالفان و نیروهای شورشیِ سوریه برای مذاکرات آماده شده‌اند. مزید بر علت این است که مخالفان سوریه مکرراً هرگونه مذاکره با شخص بشار اسد را رد کرده‌اند. رهبران این گروه‌های مخالف سوری می‌گویند، تا زمانی که بشار اسد از مقام خود کناره‌گیری نکند، ما در هیچ گفتگویی شرکت نخواهیم کرد. 

خبرنگار در خاتمه افزود، از آنجایی که بشار اسد هم‌اکنون رییس جمهورِ مشروع و قانونی سوریه است، این پیش‌شرطِ شورشیان (کناره‌گیریِ اسد پیش از برگزاری هر مذاکره‌ای)، تمامی گفتگوها را به بن بست کشیده است. به همین علت است که در حال حاضر، هرگونه صحبت درباره صلح یا ترک مخاصمه میان گروه‌های درگیر در سوریه، کاری بسیار مشکل است. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار