به گزارش حوزه سینما
باشگاه خبرنگاران؛ "ساتیار امامی" بیشتر به عنوان عکاس مطرح مطبوعات شناخته شد و زمانی همکاریهایی با ماهنامه فیلم هم داشت و وقتی با "رسم عاشق کشی" (خسرو معصومی) وارد سینما شد پیش بینیها این بود که او خیلی زود به جایگاه جدیدی دست خواهد یافت اما امامی از سال 80 فقط عکاسی شش فیلم سینمایی را انجام داده و مطبوعات خانه اصلی او باقی ماند شاید به اندازه یک عکاس حرفهای سینما پیشنهاد داشتهام اما برخوردها حرفهای نبوده و از نظر اقتصادی هم برخی از تهیه کنندگان برای این حرفه اهمیتی قائل نیستند او به یکی از این برخوردها اشاره میکند تهیه کنندهای به شوخی به من گفت نیاز به عکاس نداریم و میتوانیم از خود فیلم عکس بیرون بکشیم حرفش شوخی بود ولی چنین نگاهی در سینما وجود دارد با این حال ساتیار امامی چندی پیش به عضویت انجمن عکاسان سینما درآمد او در توضیح دلیل این تاخیر میگوید شاید خودم هم رغبتی نداشتم به اصرار برخی از دوستان سینمایی جلو رفتم از جایی احساس کردم این حرفه در سینما نه از نظر اقتصادی تامینم میکند و نه نگاه و احترام شایستهای به آن گذاشته میشود آخرین حضور او در سینما "چه خوبه که برگشتی" (داریوش مهرجویی) بود که چندی پیش وارد شبکه نمایش خانگی شد.
منبع:ماهنامه فیلمانتهای پیام/