زنان بايد نياز‌هاي سلولي، تنوع و تعادل، ذايقه سازي و .... را بدانند و نقش خود را به عنوان مادر در شكستن زنجيره عادات نادرست غذايي دريابند.

اميري كارشناس تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درباره عوامل ايجادكننده چاقي در زنان و دختران گفت: چاقي عبارت است از حد ذخاير چربي در بدن كه نتيجه آن زياد شدن وزن است و بايد توجه داشت كه هرگاه افزايش وزن بدن بدليل ساير عوامل نظير بيماري‌هاي قلبي، كبدي و نارسايي كليوي كه موجب ورم و احتباس آب و املاح مي شود، چاقي نيست.

وي افزود: يكي از عوامل ايجاد كننده چاقي در زنان شيوه تغذيه در دوران شيرخوارگي است. شيرخواراني كه بيش از حد نياز، غذا دريافت مي‌كنند استعداد به چاقي در آينده را پيدا مي كنند زيرا هم تعداد و هم اندازه سلول هاي چربي آنها زياد مي‌شود.وراثت از ديگر عوامل ايجاد كننده چاقي است كه 30درصد علل افزايش وزن را شامل مي‌شود.

اين كارشناس تغذيه تصريح كرد:اشتها و عادت غذايي ازمهمترين علل چاقي است، مصرف بيش از حد غذا و مصرف بيش از حد انواع شيريني و مواد غذايي چرب سبب چاقي مي شود.

ازديگر عوامل چاقي مي توان به عوامل اجتماعي اشاره كرد؛ برخي از جوامع و خانواده ها چاقي را علامت برتري و رفاه مي دانند، بنابراين آنها براي چاق شدن، انگيزه به وجود مي آورند. نوع غذاي اصلي جوامع نيز در چاقي خانم ها مؤثر است، مثلاً در شمال كشور ايران كه غذاي اصلي برنج است، باعث چاقي خانم ها مي شود./


انتهای پیام/

برچسب ها: چاق ، آب ، املاح ، سلول ، وراثت ، عادات ، مواظب ، آینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار