فرستادگان اروپایی امیدوارند اوکراین 19 نوامبر راه حلی را برای پرونده یولیا تیموشنکو مخالفان اوکراینی که آزادی او شرط امضای توافقنامه مشارکت با اتحادیه اروپا در پایان ماه مه است ، پیدا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ؛ پارلمان اوکراین که چهارشنبه نشستی فوق العاده در این خصوص تشکیل داد نتوانست درباره هیچ قانونی که به نخست وزیر پیشین امکان دهد در خارج تحت معالجه قرار گیرد، به نتیجه برسند.

علت این شکست این بود که نمایندگان نتوانستند درباره متنی اجماعی در این خصوص که یک گروه کاری مرکب از نمایندگان طرفدار دولت و مخالفان تهیه کرده اند ، به توافق برسند.

الکساندر کواشنیفسکی رئیس جمهوری پیشین لهستان که یکی از این فرستادگان است اعلام کرد:« ما امیدواریم که در روزهای آینده همه مسایل حل وفصل و شود تا نمایندگان پارلمان بتوانند در نشست آینده خود در 19 نوامبر تصمیمی قطعی در این خصوص اتخاذ کنند.»

وی افزود:« ما امروز با رئیس پارلمان ، رهبران حزب مناطق ( حزب ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری ) و رهبران مخالفان دیدار کردیم و ما درک می کنیم تایید این قانون امروز غیر ممکن است .»ارسنی یاتسنیوک متحد تیموشنکو گفت :« ما از شرکای اروپایی خود خواستیم تا در را به روی اوکراین نبندند.»

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار