"ویکتور یانوکوویچ" رییس جمهور اوکراین اعلام کرد آماده امضای قانونی است که به یولیا تیموشنکو رهبر مخالفان این کشور اجازه می دهد برای درمان به خارج از کشور برود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، با این حال یانوکوویچ که این اظهارات در وب سایت رسمی اش منتشر شده است هیچ اشاره ای به عفو یانوکوویچ نکرده است مسئله ای که اتحادیه اروپا در مذاکراتش با یانوکوویچ بر آن تاکید دارد.
 
تیموشنکو 52 ساله در سال 2011 میلادی به علت سوء استفاده از قدرت به هفت سال زندان محکوم شده است با این حال اتحادیه اروپا اعلام کرده است این محکومیت با انگیزه های سیاسی برضد تیموشنکو اعمال شده است.
 
زندانی شدن تیموشنکو امضای توافقنامه تجارت آزاد اوکراین و اتحادیه اروپا را با تهدید روبرو کرده است که توافقنامه ای تاریخی برای اوکراین به شمار می رود زیرا اوکراین هر چه بیشتر به غرب نزدیک و از روسیه دور خواهد کرد.
 
یانوکوویچ در گفتگو با خبرنگاران بیانیه ای که در وب سایتش منتشر شده است تایید کرد و گفت پارلمان اقدام برای پیش نویس قانون جدید را که به تیموشنکو اجازه می دهد برای درمان به خارج بروند آغاز کرده است.
 
تیموشنکو که دچار کمر درد شدید است اکنون در بیمارستانی که زیر نظر نگهبانان زندان است توسط پزشکان آلمانی درحال درمان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار