براساس مصوبه اجرایی قانون بهره‌وری خدمات بالینی، این قانون مشمول حال تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ هم است اما متاسفانه هنوز راه کار اجرایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی دیده نشده است و دانشگاه‌ها به صورت سلیقه‌ای با موضوع برخورد می‌کنند.

دکتر محمد تقی طالبیان، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشوردر گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:براساس مصوبه اجرایی قانون ارتقاء بهره وری خدمات بالینی،این قانون مشمول حال "تکنسین‌های اورژانس 115" هم است، اما متاسفانه هنوز راه کار اجرایی آن در دانشگاه های علوم پزشکی دیده نشده است و دانشگاه‌ ها بصورت سلیقه ای با موضوع برخورد میکنند.

وی ادامه داد: سختی کار تکنسین‌های اورژانس از قبل هم وجود داشته است ولی پیگیری‌های انجام شده در این خصوص برای تخصیص ضریب  1.5 به آن‌ها هستیم که در صورت تصویب این موضوع این افراد پس از ۲۰ سال کار در این حوزه به صورت کامل یعنی با حقوق و مزایای ۳۰ ساله بازنشست خواهند شد. 

طالبیان در خصوص اعمال "کارانه" برای تکنسین‌های اورژانس عنوان کرد: موضوع کارانه حوزه بیش از بیمارستانی است که برای این مطلب در قانون برنامه پنجم توسعه پیش بینی شد که در بند ب ماده ۳۷ بحث انتقال مصدومین نیز مشمول استفاده از ۱۰ درصد "بیمه" شخص ثالث که به وزارت بهداشت، درمان تخصیص داده می‌شود، بشود. این موضوع علیرغم تصویب و ابلاغ در قانون نیز هنوز اجرایی نشده و در تدوین آیین نامه مورد نظر برای این بند از همان روزهای اول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور نظرات اجرایی خود را داده است ولی هنوز ابلاغی صورت نگرفته است. 

وی خاطرنشان کرد: فرسودگی بی‌مورد و غیر قانونی همکاران پیش بیمارستانی نیز موضوع دیگری است که بدلیل انتقال‌های بین بیمارستانی که صراحتا براساس ابلاغ ریاست محترم جمهور غیر قانونی اعلام شده انجام می‌گیرد و طبیعی است که فرسودگی کاری را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.