"آلودگی هوا" در این روزها افزایش پیدا کرده است که ماموریت‌های اورژانسی هم به نسبت افزایش پیدا کرده است.

محدتقی طالبیان رئیس اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در این روزها بدترین شرایط آب و هوایی را در کشور داریم آزاد شدن گاز اوزن، بارش باران اسیدی، وجود آلاینده های هوایی که به مراتب افزایش یافته است و همچنین سوزاندن کشتزارهای نیشکر بعد از برداشت و راکد بودن هوا بی تاثیر در آلودگی هوا نیست تا هر ساله در همین موقع از سال با مشکل آلودگی هوا مواجه هستیم.
 
وی اظهار داشت: هرچه آلودگی هوا بیشتر باشد ماموریت اورژانس ها بیشتر می شود تعداد ماموریت ها در یکی از استان ها مانند استان خوزستان هم افزایش یافته است.
 
وی ادامه داد: در تهران پنج تا 10 درصد به تعداد ماموریت های اورژانس اضافه شده تا حدود 15درصد در همین شرایط نسبت به سال گذشته تعداد ماموریت های اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) افزایش یافته است.
 
طالبیان توصیه هایی هم در جهت کاهش اثرات سوء به افراد توضیح داد: در این شرایط هوایی افرادی که حساسیت راه های هوایی با آسم و تنگی نفس و بیماری زمینه ای دارند و همچنین افراد مسن، مادران باردار، اطفال حدالامکان بیرون نیایند.
 
وی اظهار داشت: فعالیت های ورزشی در فضای آزاردهنده به دلیل اینکه بدن نیاز به اکسیژن بیشتر می شود باید محدود شود.
 
طالبیان درخصوص ماسک های فیلتردار گفت: استفاده از ماسک های فیلتردار و یا استفاده از دو ماسک به صورت همزمان از ورود ذرات معلق به دستگاه تنفسی جلوگیری خواهد کرد.
 
طالبیان افزود: از امروز در مراکز شهر تهران سه آمبولانس در میدان امام خمینی راه آهن و انقلاب مستقر شده اند. همچنین پنج آمبولانس در مسیرهای شلوغ و پررفت و آمد حضور پیدا کرده اند.
 
وی در پایان گفت: روزانه 200 تا 300 ماموریت در روز در استان خوزستان افزایش یافته است./

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
چاوشی همدان
۲۰:۱۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
باسلام ودرود فراوان وخسته نباشید. اجرای قانون ارتقائ بهره وری برای پرسنل اورژانس باتوجه به 24ساعته بودن شیفت آنهاودوری محل کاربامحل زندگیشان واصراردانشگاههابر12ساعته بودن این قانون وعلیرغم گذشت چندسال ازابلاغ این قانون هنوزاقدامی بر این امرصورت نگرفته ازحضرتعالی خواهشمندم نسبت به این امردستورات لازم رامبذول فرم