رژیم صهیونیستی از توقف طرح‌هايي براي ساخت شهرک‌هاي جديد خبر داد؛ این در حالیست که نخست وزیر این رژیم مدعی شد نباید توجه جهانی از ایران به شهرکها منحرف شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: اسرائیل اعلام کرده که طرح‌های ساخت شهرکهای جدید را متوقف کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح‌های ساخت 20 هزار واحد مسکونی در کرانه باختری رود اردن را لغو کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که از ترس اینکه توجه جامعه جهانی از مساله هسته‌ای ایران به سوی ساخت شهرک‌های جدید صهیونیستی معطوف شود، دستور بازنگری در ساخت و احداث ۲۴ هزار واحد مسکونی جدید را صادر کرده است.

دفتر نتانیاهو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: توجه جامعه جهانی نباید از هدف اولیه خود یعنی جلوگیری از دستیابی به توافق با ایران که به این کشور اجازه ندهد برنامه هسته‌ای نظامی خود را ادامه دهد، منحرف شود.

بر اساس این گزارش روز گذشته اعتراضات به ساخت شهرکهای جدید در سرزمینهای اشغالی شدت گرفت. آمريکا خواستار توضيح رژيم صهيونيستي درباره ادامه شهرک‌سازي شد.

جنیفر پساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگویی مطبوعاتی گفت: ما عمیقاً از شنیدن این موضوع نگران و متعجب شدیم.

وی افزود: در حال حاضر منتظر شنیدن توضیحات دولت اسرائیل هستیم.

این مسئول آمریکایی تصریح کرد واشنگتن «پیشاپیش» از این طرح باخبر نشده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: موضع سنتی دستگاه دیپلماسی آمریکا درباره پرونده شهرک‌سازی، همان موضعی است که هفته گذشته در جریان دیدار جان کری وزیر امور خارجه این کشور از خاور میانه مطرح شد.

پساکی گفت: ما مشروعیت ادامه فعالیت‌های شهرک‌سازی را نمی‌پذیریم.

در همین حال نتانیاهو دیروز نیز بار دیگر از توافق هسته‌ای احتمالی با ایران ابراز ناخرسندی کرد و گفت که تا جایی که از بندهای این توافق اطلاع دارد، چنین معامله‌ای به ایران اجازه می‌دهد به پیشرفت برنامه هسته‌ای خود ادامه داده و در عین حال فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌ها را کاهش دهد.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که در نشست «انرژی جایگزین» در تل‌آویو صحبت می‌کرد، در مورد توافق احتمالی ایران و گروه 1+5 گفت: اسرائیل گزینه دیپلماتیک را به گزینه‌های دیگر ترجیح می‌دهد، اما ما راهکار دیپلماتیک واقعی‌ای می‌خواهیم که به طور کامل توان نظامی هسته‌ای را از ایران بگیرد.

وی افزود: پیشنهادی که الان روی میز است و داریم از جزئیات آن مطلع می‌شویم، از بد هم بدتر است. این توافق توان هسته‌ای ایران برای اهداف نظامی را حفظ می‌کند و در عین حال تحریم‌های آن‌ها را به میزان چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار