"صائب عریقات" اعلام کرد: درصورت ادامه شهرک‌سازي مراجعه به شوراي امنيت را بررسي مي‌کنيم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ "صائب عریقات" مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین گفت اگر اسرائیل از شهرک سازیهای بیشتر صرف نظر نکند، رهبری فلسطین مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد را بررسی می کند.
عضو کمیته اجرایی و رئیس بخش مذاکرات سازمان آزادیبخش فلسطین گفت رهبری فلسطین به زودی نشست فوق العاده به ریاست محمود عباس برگزار خواهد کرد.
صائب عریقات در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت من تماس هایی با دولت آمریکا، روسیه، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب برقرار کردم و پیامی از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به همه آنها منتقل کردم مبنی بر اینکه تصمیم ساخت بیست هزار واحد مسکونی اسرائیل عملا به معنای نابود کردن روند صلح و مذاکرات است به همین علت از این طرفها خواستم اسرائیل را مسئول توقف مذاکرات بدانند. وی افزود رهبری فلسطین ساعتی دیگر نشست فوق العاده به ریاست محمود عباس برگزار خواهد کرد و همه گزینه ها مطرح است. ما با تفاهم با دولت آمریکا و کمیته چهارجانبه و نه اسرائیل، بازگشت به پای میز مذاکرات را پذیرفتیم.
عریقات گفت ما تدابیری اتخاذ خواهیم کرد و گزینه ها شامل مراجعه به شورای امنیت و پیوستن به نهادهای بین المللی از جمله دادگاه جنایات بین المللی است زیرا به هیچوجه نمی توان این وضع را تحمل کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار