سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با رد هرگونه تشنج در مناسبات تهران – باکو گفت: روابط دو کشور عادی است و رایزنی ها برای حل کامل مشکلات ایجاد شده در گذرگاه های مرزی بیله سوار و جلفا ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛پاک آیین با تاکید بر اینکه پدید آمدن برخی اختلافات بین کشورهایی که دارای مرزهای طولانی هستند، امری غیر عادی نیست، گفت: با توجه به وجود توافقنامه های مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان، همواره امکان دسترسی به یک راه حل مناسب و توام با تفاهم وجود دارد.

سفیر ایران با اشاره به باز بودن مرزهای آستارا و پلدشت افزود: همانگونه که قبلا از سوی بخش رسانه ای سفارت ایران اعلام شده بود، علت اصلی ایجاد محدودیت در مرزهای جلفا و بیله سوار، بسته شدن دو روزه مرز پلدشت توسط مرزبانی جمهوری آذربایجان بود .

وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم دیدارهای مرزی و اجرای توافقات فیمابین دیگر شاهد این قبیل حوادث نبوده و شرایط عادی به مرزها باز گردد.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، مناسبات دو کشور را راهبردی و همراه با دوستی و احترام متقابل خواند و گفت: همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف روند عادی خود را طی می کند.

برچسب ها: اردبیل ، روابط ، تهران ، باکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.