يکي از مقامات فلسطيني تصريح کرد وزير خارجه جديد اسرائيل شهرک نشين است و درنتيجه نمي تواند به دنبال صلح و تعامل با فلسطيني ها باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي ؛ حسام ذالمات از مسئولان کميته روابط خارجي فتح در گفتگو با اين شبکه گفت:« بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در اقدامي عجيب آويکدور ليبرمن را به سمت وزير امورخارجه منصوب کرد. اين اقدام نشان مي دهد دولت ائتلافي اسرائيل به رهبري بنيامين به دنبال گزينه ديپلماتيک و تعامل با فلسطيني ها نيست و نمي خواهد از ابتکار جان کري وزير امورخارجه آمريکا استقبال کند تا توافقي حاصل شود و فقط مي خواهد ائتلاف خودش حفظ شود و حتي عناصر افراطي بسيار تندرو ازقبيل ليبرمن نيز در آن حضور داشته باشد تا ائتلاف ، حداکثري باشد.

اويکدور ليبرمن خودش شهرک نشين است و در کرانه باختري زندگي مي کند. براي اينکه وي در اين منطقه زندگي کند، بوميان فلسطيني آواره شده اند. بنابراين، چنين فردي نمي تواند نماينده جرياني باشد که به دنبال تشکيل دو کشور مستقل در منطقه باشد. ليبرمن فردي است که از نظر سياسي فاسد است. وي در چند سال گذشته شمار زيادي از يهوديان را به رويکرد حداکثري و افراطي سوق داده است و اينکه آنها نگاههاي حداکثري داشته باشند و متاسفانه توانسته است اين کار را انجام بدهد.»

وي در ادامه افزود:« فلسطيني ها براي رسيدن به صلح تلاشهاي زيادي انجام داده اند. آنها حتي موجوديت اسرائيل را براساس مرزهاي سال هزار و نهصدو شصت و هفت به رسميت شناخته اند اما اسرائيل هرگز چنين کاري را درباره فلسطين انجام نداده است. اسرائيل اراضي اشغالي بيشتري را به تصرف خود در مي آورد. اشغالگري اسرائيل غيرقانوني است و بايد پايان يابد.

اسرائيل به دنبال دزديدن سرزمينهاي فلسطيني ها است. اويکدور ليبرمن يکي از عاملان اجراي اين سياست دزدي زمين از جانب  اسرائيل بوده است. بي ترديد، چنين فردي نمي تواند به صلح در منطقه کمک کند. ذهنيت ليبرمن درباره فلسطيني ها کاملا روشن است. نمي تواند با فردي که در زمينهاي دزدي فلسطيني ها زندگي مي کند به تعامل پرداخت.»

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار