عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرانسه در مذاکرات ژنو به نوعی انتقام‌جویی کرد زیرا شکست بزرگی که در خاورمیانه و سوریه متحمل شد را متاثر از تلاش‌های دیپلماتیک ایران در حوزه خاورمیانه می‌داند و به این دلیل شیطنت خود در مذاکرات ژنو را انجام داد.

منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل، سرعین و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیانیه مشترک ایران و 1+5 گفت: بیانیه مشترک ایران با گروه 1+5 و هم چنین توافق ایران با آمانو می‌تواند در مورد تحریم‌های ایران تاثیرگذار باشد.   
 
وی ادامه داد: ایران با توافق با آمانو به دنیا ثابت کرد در فعالیت‌های هسته‌ای خود عملکرد پنهانی انجام نمی‌دهد، ما در این زمینه کاملا شفاف برخورد می‌کنیم و به تیم بازدید کننده سازمان انرژی اتمی و همچنین آمانو این اجازه را داده‌ایم که از سایت‌های هسته‌ای ما بازدید کرده و در این زمینه نهایت همکاری را به عمل خواهیم آورد.   
 
حقیقت‌پور تصریح کرد: به نظر می‌رسد که تمامی این مسائل زمینه‌ای برای به وقوع پیوستن تصمیمی بزرگ باشد.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما انتظار شنیدن یک صدا از سوی آمریکا را داریم و چند صدایی رویکردی مناسب و دیپلماتیک نیست.
 
وی با بیان این که صهیونیست‌ها نیز در آمریکا به گونه‌ای خود را صاحب نظر می‌دانند ادامه داد: این مسئله در جهان این گونه تداعی می‌کند که صهیونیست‌ها برای آمریکا تعیین تکلیف می‌کنند.
 
حقیقت‌پور همچنین با اشاره به نحوه رفتار فرانسه در مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو گفت: فرانسه در این مذاکرات به نوعی انتقام‌جویی کرد.

وی تصریح کرد: فرانسه شکست بزرگی که در خاورمیانه و سوریه متحمل شد را متاثر از تلاش‌های دیپلماتیک ایران در حوزه خاورمیانه می‌داند و به این دلیل شیطنت خود در مذاکرات ژنو را انجام داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب که این مسئله می‌تواند مایه افتراق اروپا و آمریکا شود بیان کرد: این مسئله به نفع ماست که بین اروپا و آمریکا افتراق سیاسی به وجود آید و ما از این مسئله استقبال خواهیم کرد.

حقیقت‌پور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که صدایی واحد از سوی آمریکا شنیده شود مسئله‌ای که رئیس‌جمهور نیز در اجلاس سازمان ملل آن را درخواست کرد تا بدین وسیله با 1+5 توافق حاصل شده و دنیا شاهد این توافق بزرگ و به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی برای جمهوری اسلامی ایران باشیم.


انتهای پیام// 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۲
مرگ بر فرانسه
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۲۰:۱۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۲
باید یک اقدام عملی برای نقره داغ کردن فرانسه طراحی و اجرا کرد که داغش به دلشون بمونه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۲
فرانسه به دستور آمریکا بازیگر این جریان بود.
آخرین اخبار