رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) آذربایجان‌شرقی، گفت: کاربران اینترنتی باید هوشیار باشند و از فریب خوردن توسط افراد هزار چهره در اینترنت که با هدف اخاذی، دزدی اطلاعات وغیره پرسه می‌زنند، جلوگیری کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، "سرهنگ محمد قاسملو" در گفت وگو با خبرنگاران از دستگیری فردی که که با ایجاد آی دی های مستهجن در اینترنت از مردم اخاذی می‌کرد، خبر داد و گفت: برابر گزارش مردمی، فردی به هویت ناشناس با ایجاد سه فقره آی دی در کلوب با کاربران اینترنتی ارتباط تلفنی برقرار کرده و با سوء استفاده از عواطف آنها و با موضوع برقراری وب کم مبتذل، از آنها مبالغی اخذ و در قبال آنها، فیلم‌های مستهجن را در معرض دید کاربران قرار می‌داد.

سرهنگ " قاسملو " افزود: با بررسی تخصصی توسط کارشناسان آدرس واقعی متهم مرد شناسایی و به این پلیس احضار و مشخص شد که وی در رشته نرم افزار کامپیوتر مشغول به تحصیل است. متهم در تحقیقات اولیه منکر هر گونه قضایا بوده که با ارائه مستندات فنی به بزه اتهامی اعتراف و اعلام داشت که از طریق چت روم‌ها و آیدی‌هایی که با نام دختر در کلوب ایجاد کرده بود، افراد را در اینترنت اغفال و از آنها جهت ارائه وب کم آنلاین پول دریافت می‌کرده است.

وی اضافه کرد: برابر بررسی‌های به عمل آمده متهم بیش از 20 میلیون ریال تا بحال از این طریق کسب درآمد داشته است. با بررسی وضعیت خانوادگی وی مشخص شد که پدر و مادرش از وی ناراضی و اختلاف خانوادگی داشته و هیچ گونه مشکل در بحث مالی نداشته است.

رییس پلیس فتای استان، خاطرنشان کرد: کاربران اینترنتی همیشه به یاد داشته باشند در مورد ارتباط با دیگر کاربران اینترنتی باید هوشیار باشند و از فریب خوردن توسط افراد هزار چهره در اینترنت که با هدف اخاذی، دزدی اطلاعات و غیره پرسه می‌زنند، جلوگیری کنند. به یاد داشته باشیم هرگونه فعالیت در فضای مجازی ثبت و در صورت تخلف تحت پیگیری قرار گرفته و تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.